AAA AUTO świętuje 25-lecie i powita w tym roku swojego dwu-milionowego klienta

Warszawa, 26 stycznia 2017 r. – Grupa AAA AUTO rozpoczęła swoją działalność ćwierć wieku temu w Czechach. W czasie swojego funkcjonowania obsłużyła 1,9 miliona klientów – kupujących i sprzedających. Na jesieni tego roku dealer planuje osiągnąć pułap 2 milionów klientów. Przez dwadzieścia pięć lat AAA AUTO bardzo dynamicznie rozwijała sieć swoich oddziałów, dochodząc do liczby 40 salonów w 4 krajach Europy Środkowej, które zatrudniają obecnie 2 300 pracowników. AAA AUTO rozwinęła także swoją działalność na rynkach zachodnich – poprzez eksport na tamtejsze rynki.   

 

Nazwa marki ma swoje źródło w znanym z książek telefonicznych w latach 90. sposobie szeregowania firm. Marketingowa technika trzech "A" w nazwie firmy stała się późniejszą inspiracją dla korporacji taksówkowych, agencji nieruchomości oraz wielu innych przedsiębiorstw z najrozmaitszych gałęzi przemysłu. W 2012 roku AAA AUTO odnowiła sprzedaż samochodów pod legendarną marką Czeska Mototechna. Niecałe dwa lata później stworzyła markę Mototechna Premium, w ramach której sprzedawane są auta luksusowe, jak na przykład hybrydowy Fiskar Karma czy Mercedes Benz G500 w wersji kabriolet. Mototechna sprzedała ponad 30 000 samochodów po swoim powrocie na rynek. Warto wspomnieć, że klienci w Polsce również mogą kupować samochody pod brandem Mototechna, ponieważ firma oferuje możliwość transportu aut.  

 

Korzystając ze zdobyczy Internetu i narzędzi marketingowych firma stała się pionierem w zakresie telemarketingu i internetowej sprzedaży samochodów. Obecnie 90% transakcji z klientami Grupy AAA AUTO realizowanych jest za pośrednictwem Internetu i telefonów komórkowych.  

 

„Na początku lat dziewięćdziesiątych świat stał przed nami otworem i wydawało się, że przy odrobinie wysiłku możemy dokonać wszystkiego. Nasz pierwszy oddział składał się z małego pomieszczenia sprzedażowego, był jeden sprzedawca, właściciel – i to wszystko! Pozostałe rzeczy też były jednak słabo rozwinięte i dlatego proces komunikacji z klientem, dobijanie targu, trwało często miesiącami, z uwagi między innymi na kłopoty z łącznością telefoniczną” – wspomina Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AAA AUTO. „Wychodząc naprzeciw wymaganiom klientów w 1998 roku otworzyliśmy call center w Pradze, co było innowacją w odniesieniu do rynku samochodów używanych nie tylko w Czechach, ale także całej Europie Środkowej” – dodaje Topolová, która była założycielką pierwszego call center w Grupie AAA AUTO.

 

Pod rządami obecnej Dyrektor Generalnej AAA AUTO, call center w Pradze stało się jednym z najnowocześniejszych w swojej branży w całym regionie Europy. Główne call center Grupy AAA AUTO obejmuje obecnie 200 konsultantów, którzy odbierają telefony i obsługują pocztę elektroniczną w Pradze oraz Ostravie, odnośnie transakcji nie na rynku czeskim, ale także polskim, słowackim i węgierskim.

 

AAA AUTO jako pierwsza firma zaoferowała klientom w Czechach możliwość sprzedaży swoich samochodów za gotówkę, bez konieczności oczekiwania na sprzedaż na warunkach określonych przez pośredników. Ten model z powodzeniem funkcjonuje obecnie w Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. AAA AUTO specjalizuje się w samochodach po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową. Samochody są szczegółowo badane w trakcie zakupu, co powoduje, że aż 65-70% z nich nie jest przyjmowane z powodu usterek technicznych lub prawnych. Firma proponuje klientom szeroką ofertę usług, od wykupu, przez zakup w rozliczeniu, aż do zakupu pojazdu na raty i z pakietem ubezpieczeń.

Dotychczas AAA AUTO otworzyła w Polsce cztery oddziały: w Piasecznie, Warszawie, Wrocławiu i Katowicach. Obecnie firma oferuje w Polsce niemal 800 sprawdzonych aut, które w 80% pochodzą z rynku rodzimego. O klientów troszczy się 130 pracowników, w tym także operatorów call centre AAA AUTO, dostępnych siedem dni w tygodniu, od 8:00 do 21:00.

 

Firma planuje uruchamiać w Polsce kilka oddziałów rocznie, początkowo w największych miastach kraju. W każdy z nich będzie inwestowała około 2 mln Euro, a środki zostaną przeznaczone na adaptację siedzib oddziałów oraz zakup aut. Sprzedaż w polskich oddziałach AAA AUTO dynamicznie rośnie. Wzrost sprzedaży w latach 2015 – 2016 wyniósł 145 %. W samym 2017 roku sprzedano już 309 aut.

 

25 lat AAA AUTO w datach i liczbach:

 

Rok

Wydarzenie

1992

·         Założenie firmy.

1998

·         Otwarcie call center w Pradze (w 2015 otwarto nowe call center w Ostravie, zatrudnia ono obecnie ponad 50 osób).

·         Otwarcie pierwszych oddziałów firmy poza Pragą: w Brnie i Ostravie.

1999

·         Otwarto nowy warsztat i punkt serwisowy o dużej przepustowości.

2003

·         Wejście na rynek słowacki.

2007

·         Wejście na giełdę w Pradze i Budapeszcie.

·         Były Prezes Škoda Auto, Vratislav Kulhánek, został Członkiem Zarządu AAA AUTO.

2012

·         Karolína Topolová została nowym Dyrektorem Generalnym AAA AUTO.

·         Firma ustanowiła stanowisko Rzecznika Praw Klienta, które objął były rzecznik prasowy Škoda Auto, Milan Smutný.

·         Strona internetowa AAA AUTO zanotowała rekordową liczbę wyświetleń – ponad 35 milionów.

2013

·         Firma znalazła się w ranking 100 największych firm w Czechach, CZECH TOP 100.

2014

·         Ponowne wejście na rynek węgierski.

·         AAA AUTO otrzymała certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001.

·         AAA AUTO obsłużyła swojego 1,5-milionowego klienta.

·         Firma wprowadziła markę Mototechna Premium, w ramach której oferuje luksusowe samochody używane.

·         Firma została zwycięzcą czeskiej edycji konkursu The European Business Awards w swojej kategorii.

2015

·         Ponowne wejście na polski rynek.

·         Firma zmieniła swoją nazwę na AAA AUTO International w ramach międzynarodowego połączenia spółek grupy po przejęciu przez fundusz Abris Capital i przeniesieniu oficjalnego biura Grupy z Holandii do Czech.

2016

·         AAA AUTO została partnerem Czeskiej Ligi Piłki Nożnej i Słowackiego Związku Piłki Nożnej. 

·         Firma sprzedała 69,000 samochodów w 2016 roku, osiągając poziom 1 900 000 klientów sprzedających i kupujących.

·         AAA AUTO została jednym z 50 największych przedsiębiorstw w rankingu CZECH TOP 100.

 

 




Cenimy Twoją
prywatność

Używamy plików cookie, aby przeglądanie naszej witryny było dla Ciebie jak najwygodniejsze. Pliki cookie służą nam do ulepszania naszych usług, a jednocześnie możemy lepiej oferować Ci treści, które mogą być dla Ciebie interesujące i przydatne.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ONLINE ZAKUP
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów