Warszawa, 29 listopada 2016 r. – Podczas akcji Black Friday sprzedaż Grupy AAA AUTO osiągnęła liczbę 63.000 aut sprzedanych w tym roku, tym samym zrównując się z całkowitą sprzedażą w 2015 roku. Pod koniec grudnia firma planuje sprzedać niemal 70.000 samochodów używanych, osiągając roczną stopę wzrostu około 10 proc.
„W ciągu ostatnich kilku lat nasza firma skupia się na rozwoju, który został wstrzymany przez kryzys gospodarczy w latach 2008 i 2009. Od tego czasu powróciliśmy do Polski oraz na Węgry i brakuje nam już tylko trzech oddziałów, aby osiągnąć pierwotną liczbę 45 oddziałów. Jeśli rzeczywiście uda nam się sprzedać niemal 70.000 aut, jak wskazują na to wyniki, będzie to oznaczało, że sprzedaż AAA AUTO wzrośnie o 37 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat“ – powiedział Leoš Pilnaj, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce. „Pięć lat temu firma sprzedała 51.000 aut i sprzedanie w tym roku około 70.000 pojazdów będzie nowym rekordem po fali kryzysu. Taki wynik byłby także bliski naszego największego rekordu w historii firmy od 2007 roku, kiedy sprzedaż w 45 oddziałach wyniosła 80.000 aut“ – dodał Leoš Pilnaj.
W osiągnieciu tak dobrego wyniku sprzedaży pomogła akcja „Czarny Piątek”. „Zaproponowaliśmy naszym klientom znaczne rabaty, które obowiązywały zarówno w dniu „Black Friday”, jak i na początku tygodnia. Warto zauważyć, że w piątek oraz w weekend sprzedaliśmy ponad 600 samochodów w całej Grupie” – powiedział Leoš Pilnaj.
Firma zamierza zwiększyć wyniki sprzedaży w przyszłym roku, w szczególności poprzez dalszy rozwój sieci oraz proponowanie nowych rozwiązań. „Będziemy otwierali nowe oddziały w kilku krajach, jak również zamierzamy rozwijać markę Mototechna, a na 25-lecie firmy zaproponujemy nowe produkty i usługi” – dodał Leoš Pilnaj.
Kilka interesujących danych:
• Całkowita liczba sprzedanych w ciągu ostatnich 5 lat samochodów wyniosła prawie 305.000.
• W tym samym okresie AAA AUTO odrzuciła prawie 700.000 pojazdów ze względu na zły stan techniczny, nie jasne pochodzenie lub z powodu przekręconego licznika kilometrów.
• Liczba pracowników wzrosła z 1.800 w 2009 roku do 2.400 w tym roku, czyli o 33 proc.
• Liczba oddziałów wzrosła z 29 w 2012 roku do 42 w roku 2016, czyli o 45 proc.