Coraz większe zainteresowanie młodszymi autami używanymi

Warszawa, 8 listopada 2016 r. – Ponad 63 proc. samochodów jeżdżących po polskich drogach ma więcej niż 10 lat. Według najnowszych statystyk AAA AUTO, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, to jednak auta w wieku poniżej ośmiu lat cieszą się największym zainteresowaniem. W regionie Europy Środkowej stanowią one prawie 51 proc. wszystkich samochodów sprzedanych w ciągu ostatnich dwóch lat.

 „Od pewnego czasu obserwujemy nieco inny trend w zakupach aut używanych, niż wynika to z oficjalnych danych rejestrowych dotyczących wieku pojazdów. W centrach sprzedaży AAA AUTO największym zainteresowaniem klientów cieszą się auta młodsze niż osiem lat, a więc mniej osób szuka starszych modeli. Dane z przeprowadzonego przez nas sondażu pokazują, że wiele rodzin kupuje nowe używane auto, nie sprzedając starego. Wykorzystują je do różnych celów transportowych i eksploatują tak długo, jak tylko to możliwe. Oznacza to, że pojazdy te rzadko pojawiają się na rynku aut używanych“ – powiedział Ken Scarratt, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.

Eksperci szwedzkiej firmy ubezpieczeniowej Folksam zbadali 178.000 wypadków drogowych i na podstawie ich analizy stwierdzili, że ryzyko poważnych konsekwencji dla pasażerów zmniejszyło się o połowę, a ryzyko śmiertelnego wypadku spadło aż o 85 proc. w nowych samochodach, w przeciwieństwie do pojazdów wyprodukowanych na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Obecnie w Polsce zarejestrowanych jest ponad 20 mln samochodów osobowych, z czego ponad 63 proc. to auta mające powyżej 10 lat. Jest to niewątpliwie jeden z powodów ponadprzeciętnej liczby ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych w Polsce w stosunku do średniej w UE.

Stare samochody pociągają za sobą wyższe koszty eksploatacji spowodowane dużym stopniem zużycia części i koniecznością ich wymiany, co jest często bardzo kosztowne. Jednocześnie kierowcy zdają sobie sprawę z zagrożeń wynikających z użytkowania takich samochodów.

„Większość osób, które zamierzają kupić używane auto, nie jest zainteresowana starymi pojazdami ze względu na brak odpowiedniego wyposażenia oraz aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa. Dlatego nasi klienci wolą często wziąć pożyczkę na nowsze, bardziej niezawodne i bezpieczne auto, niż ryzykować kosztownymi naprawami lub następstwami wypadku drogowego. Często korzystają oni z dodatkowych środków pochodzących z rządowego Programu 500+, dzięki czemu mogą kupić samochody w wieku poniżej ośmiu lat, które są zgodne z normą Euro 5, a więc są bardziej ekonomiczne i bezpieczne" – dodał Ken Scarratt, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.

Polacy będą coraz częściej wybierali samochody młode, także te będące jeszcze na gwarancji producentów. Przykładem są rynki czeski i słowacki, na których obecna jest marka Mototechna, należąca do Grupy AAA AUTO, oferująca właśnie takie samochody. Od 2012 roku kiedy Mototechna pojawiła się na tych rynkach, sprzedanych zostało 32.000 aut. W 2017 roku firma planuje sprzedać aż 12.000 aut. Obecnie w ofercie Mototechna znajduje się niemal 1.000 młodych samochodów, poczynając m.in. od Skody, Dacii, poprzez Mitsubishi, Volkswagena i na BMW kończąc. Klienci mogli kupić w Mototechnie także rzadkie samochody, m.in. Ferrari F430, Maserati GranTurismo, Bentley Continental Flying Spur, Jaguar F-Type R, Alfa Romeo 4C, Porsche 911 TechArt GT Street T4, Tesla Model S.

Oto TOP 10 najlepiej sprzedających się niemal nowych aut segmentu premium w oddziałach Mototechna:

1.            BMW X5

2.            BMW X6

3.            BMW 5

4.            Audi Q7

5.            Toyota Land Cruiser V8

6.            Toyota Land Cruiser

7.            VW Touareg

8.            Audi A6

9.            Porsche 911

10.          Mercedes ML




Naciśnij Enter, aby wyszukać.
(22) 316-66-66Pn. - Nd. od 8:00 do 21:00
Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie