Czas największym wrogiem kierowców

Warszawa, 22 marca 2017 r. Według indeksu Samar DNB średnia cena sprzedaży nowego samochodu w 2015 roku wynosiła około 90 tys. PLN. Z chwilą opuszczenia salonu samochodowego auto traci na wartości około 11 proc., a więc do domu przyjedziemy samochodem tańszym o niemal 10 tys. PLN. Niestety z czasem następuje coraz większa utrata watości auta. Cena nowego auta spada aż o 19 proc. w pierwszym roku użytkowania. Oznacza to, że auto, za które zapłaciliśmy 90 tys. PLN po roku warte będzie około 73 tys. PLN, a po trzech latach jego wartość spadnie średnio o 46 proc., do kwoty około 49 tys. PLN!

Dlaczego tak się dzieje? Eksperci AAA AUTO określili kluczowe czynniki, które sprawiają, że część samochodów traci szybciej na wartości:

1.         Przebieg większy niż 20.000 km rocznie.

2.         Wysoka awaryjność marek aut wynikająca z badań satysfakcji ich właścicieli.

3.         Zbyt duża liczba właścicieli – im mniej, tym lepiej.

4.         Uszkodzenia karoserii, wnętrza, silnika, układu jezdnego.

5.         Niekompletna historia serwisowa i niestosowanie się do zaleceń producenta.

6.         Duże i luksusowe auta tracą więcej, ponieważ wymagają kosztowniejszej obsługi serwisowej i droższych cześci zamiennych.

7.         Wysokie spalanie.

„Im wyższa cena nowego samochodu, tym szybciej traci on na wartości, a jeszcze szybciej spada wartość wyposażenia. Dlatego warto przed zakupem samochodu zastanowić się nad dobrze wyposażonym i utrzymanym autem używanym, które można kupić już za równowartość kosztu utraty wartości nowego samochodu. To bardzo dobra alternatywa nie tylko dla osób dysponujących ograniczonymi środkami i szukających rodzinnego, ekonomicznego auta, ale także dla tych, którzy chcą kupić samochód klasy wyższej. Przykładem może być dostępna w salonie AAA AUTO Toyota Avensis Kombi 1.8 VVT-i, 147 KM z 2013 roku, która jako nowa kosztowała ponad 100 tys. PLN, a u nas jej cena wynosi obecnie 64 tys. PLN, czyli niemal o 40 proc. mniej!“ – powiedział Leos Pilnaj, Dyrektor Generalny AAA Auto w Polsce.

Przykłady samochodów używanych, które można kupić za około 40 tys. PLN, czyli równowartość średniego kosztu utraty wartości nowego samochodu po trzech latach:

 

Opel Insignia Combi 2.0 CDTI z 2011 roku  

Cena – nowy 2011: 100 tys. PLN

Cena – używany 2017: 43 tys. PLN

 

 

Ford Mondeo 1.6i z 2014 roku                                         

Cena – nowy 2014: 90 tys. PLN

Cena – używany 2017: 41 tys. PLN

 

 

Volkswagen Jetta 1.4 TSI z 2012 roku

Cena – nowy 2012: 75 tys. PLN

Cena – używany 2017: 40 tys. PLN

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 




Cenimy Twoją
prywatność

Używamy plików cookie, aby przeglądanie naszej witryny było dla Ciebie jak najwygodniejsze. Pliki cookie służą nam do ulepszania naszych usług, a jednocześnie możemy lepiej oferować Ci treści, które mogą być dla Ciebie interesujące i przydatne.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 68 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ONLINE ZAKUP
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów