Warszawa, 12 lipca 2017 r. – Jak wynika z danych opublikowanych przez AAA AUTO tuż przed Świętem Narodowym Francuzów przypadającym na 14 lipca, Polacy coraz chętniej decydują się na samochody używane z francuskim rodowodem. Okazuje się, że aż 16,5% aut kupionych w polskich salonach dealera od początku tego roku, stanowiły modele francuskich marek. Dla porównania, w analogicznym okresie 2016 roku udział ten wynosił 14,6%.
Polscy kierowcy coraz rzadziej sugerują się mitami na temat awaryjności „francuzów”, które pochodzą z dość odległych czasów, gdy zabezpieczenie antykorozyjne tych aut praktycznie nie istniało. Zweryfikowali też przekonania na temat trwałości materiałów i części, z których są one zbudowane. Ulubioną marką francuskich samochodów używanych wśród polskich klientów AAA AUTO jest Renault (41%). Na drugim miejscu znalazł się Peugeot (29%), na trzecim Citroen (20%), a na czwartym Dacia (10%). Na francuski samochód wydawali średnio 22.159 złotych.
„W ostatnich miesiącach dostrzegamy dużo większe zainteresowanie francuskimi samochodami. To optymistyczny trend. Polacy decyzję o kupnie samochodu podejmują na podstawie racjonalnych przesłanek, a nie mitów. Używane samochody znad Sekwany łączą dobry poziom techniczny z eleganckim designem
i bogatym wyposażeniem za stosunkowo niewielkie pieniądze. W ofercie AAA AUTO można znaleźć sporo kilkuletnich aut do 30 000 złotych, które wyglądają jak nowe
i przykuwają wzrok na drodze. Świetnym reprezentantem tej kategorii jest Renault Megane, najczęstszy wybór kierowców w AAA AUTO” – powiedział Leos Pilnaj, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.
TOP 10 francuskich modeli w AAA AUTO w I poł. 2017 (wśród francuskich modeli ogółem) :
|
||||||||||||||||||||
|
TOP 10 kolorów francuskich aut w AAA AUTO w I poł. 2017:
Srebrny
Czarny
Szary
Niebieski
Czerwony
Zielony
Biały
Złoty
Beżowy
Brązowy
W I poł. 2017 Polacy wybierali najczęściej francuskie samochody z nadwoziami typu: hatchback (43,2%), MPV (15,9%), kombi (15,9%), sedan (11,5%), SUV (7,8%). Najpopularniejszym typem silnika był benzynowy (57,8%). Francuskie auta były wybierane w większości przez mężczyzn (69,2 %).