Warszawa, 13 marca 2017 r. – Według analiz Grupy AAA AUTO, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, przejęcie Opla przez francuski koncern PSA od amerykańskiego General Motors, nie wpłynie na wyniki sprzedażowe tej marki na polskim rynku samochodów używanych. Dane statystyczne prezentowane przez dealera wskazują, że Opel ma tak silną pozycję wśród polskich klientów, że zmiana właściciela brandu nie wywoła u nich istotnej reakcji.
W ubiegłym roku Opel zajmował trzecią pozycję w rankingu najpopularniejszych marek w polskich oddziałach AAA AUTO – modele Opla stanowiły 9% wszystkich kupionych aut w salonach dealera. W 2015 roku Opel był natomiast drugą najpopularniejszą marką w AAA AUTO – z 9,7% kupionych modeli. W związku z dużym przywiązaniem polskiego klienta do Opla, eksperci AAA AUTO nie przewidują zmian w stosunku do marki wśród swoich klientów.
„W Polsce Opel jest jedną z trzech najważniejszych marek samochodowych pod względem popularności i wielkości sprzedaży, o palmę pierwszeństwa walcząc zwykle z autami marek Volkswagen i Ford. Jest też w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się brandów w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. W polskich oddziałach AAA AUTO mamy obecnie 70 Opli w ofercie. Choć prestiż marki Opel nie wzrasta i ciągle w sposób nieuzasadniony jest ona postrzegana jako ustępująca na poziomie technologicznym innym markom, samochody Opla są wytrzymałe, przestronne i jak wynika z naszego doświadczenia, również niezawodne i trwałe. Dlatego też nie spodziewamy się istotnego wpływu na sprzedaż samochodów Opla w najbliższej przyszłości w związku z zaistniałą sytuacją“ – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna Grupy AAA AUTO.
Sprzedaż modeli Opla w polskich oddziałach AAA AUTO w latach 2015 – 2016:
Miejsce |
Model |
2015 |
Model |
2016 |
1 |
Astra |
49,30% |
Astra |
43,10% |
2 |
Corsa |
18,70% |
Corsa |
13,20% |
3 |
Vectra |
8,70% |
Vectra |
12,60% |
4 |
Insignia |
7,70% |
Meriva |
9,70% |
5 |
Zafira |
5,30% |
Zafira |
8,80% |
6 |
Agila |
4,00% |
Insignia |
7,60% |
7 |
Meriva |
3,30% |
Agila |
1,20% |
8 |
Omega |
2,00% |
Tigra |
0,90% |
9 |
Antara |
2,00% |
Signum |
0,60% |
10 |
Mokka |
2,00% |
Antara |
0,60% |
11 |
Movano |
2,00% |
Adam |
0,60% |
12 |
Combo |
0,30% |
||
13 |
Zafira Tourer |
0,30% |
||
14 |
Mokka |
0,30% |
||
15 |
Omega |
0,30% |
Począwszy od 2015 roku prym wśród klientów AAA AUTO wiodą niepodzielnie trzy modele Opla: Astra (49,3% w 2015 i 43,1% w 2016 roku), Corsa (18,7% w 2015 i 13,2% w 2016 roku) i Vectra (8,7% w 2015 i 12,6% w 2016 roku). Na przestrzeni ostatnich dwóch lat dokonały się natomiast spore zmiany na pozycjach 4 – 15 w rankingu. I tak na przykład z miejsca 7. w roku 2015 na 4. w roku 2016 „wskoczył“ Opel Meriva. Na pozycjach 8-13 w zestawieniu dotyczącym ubiegłego roku znalazły się modele, które nie pojawiły się w rankingu TOP 15 z 2015 roku: Tigra, Signum, Antara, Adam, Combo i Zafira Tourer. Można wnioskować, że klienci AAA AUTO dynamicznie reagują na nowości w ofercie producenta. Jak podały władze Opla, w 2017 roku możemy spodziewać się 7 nowych premier, do sprzedaży trafią bowiem: Ampera-e, Insignia Grand Sport, Insignia Sports Tourer, Insignia Country Tourer, Elektryczny Vivaro, Crossland X oraz kompaktowy crossover. Poszerzania oferty producenta i dostosowywanie jej w najmniejszych detalach do potrzeb klientów, dodatkowo pozwala przesądzać o stabilnej pozycji marki na polskim rynku aut używanych.