Warszawa, 4 stycznia 2017 r. – W Grupie AAA AUTO, posiadającej oddziały w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech, sprzedano w minionym roku 69 000 samochodów używanych, czyli o 6 000 więcej niż w roku 2015. W Polsce AAA AUTO sprzedaje najkrócej, tj. od kwietnia 2015 roku, ale wyniki sprzedażowe firmy w czterech polskich oddziałach w Warszawie, Piasecznie, Katowicach i Wrocławiu, są imponujące.
Według rocznego raportu Grupy AAA AUTO ulubioną marką samochodów używanych wśród Polaków w 2016 roku był Ford (10,1%). W pozostałych trzech krajach Grupy prym wiodły: Škoda w Czechach i na Słowacji oraz Opel na Węgrzech. Najchętniej kupowanym modelem w polskich oddziałach firmy w ubiegłym roku był Ford Focus (4,1%), który zdetronizował zwycięzcę rankingu w roku 2015 – Opla Astrę.
Polacy, podobnie jak Czesi, Słowacy i Węgrzy, w przeważającej większości wybierali w minionym roku samochody z manualną skrzynią biegów (w Polsce stosunek sprzedanych aut z manualną przekładnią do samochodów z automatem wyniósł: 88,7% - 11,3%).
W Polsce, podobnie jak w pozostałych krajach Grupy AAA AUTO, najchętniej były kupowane samochody używane z nadwoziem typu hatchback. Polacy wybrali ten typ nadwozia w 44,8% kupionych samochodów, Czesi w 33,7% modeli, Słowacy – w 41,0%, a Węgrzy – w 47,9%. Analogicznie sytuacja przedstawia się w kwestii rodzaju silnika. Polacy, podobnie jak pozostali klienci AAA AUTO w Europie Środkowej, zdecydowanie częściej wybierali silniki benzynowe niż diesle (62,4% - 36,8%). W tym aspekcie, uplasowali się zaraz za Węgrami, największymi orędownikami tego typu silników (66,7% - 33,3%). Dla przykładu Słowacy nie byli aż tak radykalni – 51,1% mieszkańców Słowacji wybrało silniki benzynowe, a 48,7% diesle.
Jeśli chodzi o preferencje odnośnie koloru samochodów, według raportu AAA AUTO Polacy wyróżnili się na tle całej Grupy, w której najchętniej kupowano szare modele samochodów. W Polsce najpopularniejszy okazał się kolor srebrny. Srebrne samochody wybrało 22,4% kupujących; 20,2% kupiło samochody czarne; 14,3% – szare; 13,8% - niebieskie; 6,7% - czerwone.
5 najpopularniejszych marek samochodów używanych wśród Polaków w 2016 roku:
1. Ford –10,1% |
2. VW – 9,3% |
3. Opel - 9,0% |
4. Škoda – 7,1% |
5. Renault – 6,9% |
10 modeli aut używanych najchętniej kupowanych przez Polaków w 2016 roku:
|
|
|
|
|
|
|
|
|