W 2016 roku Polacy postawili na używanego srebrnego Forda z manualną skrzynią biegów

Warszawa, 4 stycznia 2017 r. – W Grupie AAA AUTO, posiadającej oddziały w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech,  sprzedano w minionym roku 69 000 samochodów używanych, czyli o 6 000 więcej niż w roku 2015. W Polsce AAA AUTO sprzedaje najkrócej, tj. od kwietnia 2015 roku, ale wyniki sprzedażowe firmy w czterech polskich oddziałach w Warszawie, Piasecznie, Katowicach i Wrocławiu, są imponujące.

 

Według rocznego raportu Grupy AAA AUTO ulubioną marką samochodów używanych wśród Polaków w 2016 roku był Ford (10,1%). W pozostałych trzech krajach Grupy prym wiodły: Škoda w Czechach i na Słowacji oraz Opel na Węgrzech. Najchętniej kupowanym modelem w polskich oddziałach firmy w ubiegłym roku był Ford Focus (4,1%), który zdetronizował zwycięzcę rankingu w roku 2015 – Opla Astrę.

 

Polacy, podobnie jak Czesi, Słowacy i Węgrzy, w przeważającej większości wybierali w minionym roku samochody z manualną skrzynią biegów (w Polsce stosunek sprzedanych aut z manualną przekładnią do samochodów z automatem wyniósł: 88,7% - 11,3%).

 

W Polsce, podobnie jak w pozostałych krajach Grupy AAA AUTO, najchętniej były kupowane samochody używane z nadwoziem typu hatchback. Polacy wybrali ten typ nadwozia w 44,8% kupionych samochodów, Czesi w 33,7% modeli, Słowacy – w 41,0%, a Węgrzy – w 47,9%. Analogicznie sytuacja przedstawia się w kwestii rodzaju silnika. Polacy, podobnie jak pozostali klienci AAA AUTO w Europie Środkowej, zdecydowanie częściej wybierali silniki benzynowe niż diesle (62,4% - 36,8%). W tym aspekcie, uplasowali się zaraz za Węgrami, największymi orędownikami tego typu silników (66,7% - 33,3%). Dla przykładu Słowacy nie byli aż tak radykalni – 51,1% mieszkańców Słowacji wybrało silniki benzynowe, a 48,7% diesle.

 

Jeśli chodzi o preferencje odnośnie koloru samochodów, według raportu AAA AUTO Polacy wyróżnili się na tle całej Grupy, w której najchętniej kupowano szare modele samochodów. W Polsce najpopularniejszy okazał się kolor srebrny. Srebrne samochody wybrało 22,4% kupujących; 20,2% kupiło samochody czarne; 14,3% – szare; 13,8% - niebieskie; 6,7% - czerwone.

 

5 najpopularniejszych marek samochodów używanych wśród Polaków w 2016 roku:

 

1.   Ford –10,1%

2.   VW – 9,3%

3.   Opel - 9,0%

4.   Škoda – 7,1%

5.   Renault – 6,9%

 

 

10   modeli aut używanych najchętniej kupowanych przez Polaków w 2016 roku:

 

  1. Ford Focus - 4,1%
  1. Opel Astra - 3,9%
  1. Škoda Octavia - 3,0%
  1. VW Passat - 2,8%
  1. VW Golf - 2,6%
  1. Ford Mondeo - 2,6%
  1. VW Golf - 2,6%
  2. Škoda Fabia - 2,4%
  1. Renault Megane - 2,0%  
  1. Mazda 3 - 2,0%
 

 




Cenimy Twoją
prywatność

Używamy plików cookie, aby przeglądanie naszej witryny było dla Ciebie jak najwygodniejsze. Pliki cookie służą nam do ulepszania naszych usług, a jednocześnie możemy lepiej oferować Ci treści, które mogą być dla Ciebie interesujące i przydatne.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 67 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ONLINE ZAKUP
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów