Warszawa, 10 października 2017 r. – W jubileuszowym roku działalności największy dealer samochodów używanych w Europie Środkowej może się poszczycić liczbą klientów, która zbliżyła się do poziomu jednej piątej mieszkańców całej Republiki Czeskiej, bądź wszystkich mieszkańców Warszawy. Dwumilionową klientką została Nela Müllerová, która z praskiego oddziału AAA AUTO wyjechała modelem VW Golf 2.0 TDi kombi. Na tę okoliczność otrzymała roczną kartę na paliwo gratis z rąk dyrektor generalnej AAA AUTO, Karolíny Topolovéj.
„Do ostatniej chwili nie byłam w stu procentach przekonana, czy ma to być właśnie Golf. Potrzebowałam auta z napędem na cztery koła, z hakiem na co najmniej dwie tony, ponieważ transportuję konie” – uzasadniła swój wybór Nela Müllerová. „To zresztą nie mój pierwszy, a już trzeci samochód, który kupiłam w AAA AUTO. Również trzy modele sprzedałam w oddziale dealera” – dodała Nela Müllerová.
„Z pokonaniem granicy dwóch milionów klientów ściśle wiąże się przekroczenie liczby pięćdziesięciu tysięcy sprzedanych aut w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku, którą spółka w ramach całej Grupy osiągnęła już na początku września” – powiedziała Karolína Topolová, świętująca w tym roku piątą rocznicę zatrudnienia na stanowisku dyrektora generalnego AAA AUTO.
Z końcem grudnia dealer planuje sprzedać ponad 70.000 samochodów, dochodząc w ten sposób do pułapu 150.000 obsłużonych klientów w 2017 roku. Dyrektor Generalna przewiduje, że przy aktualnym tempie dokonywania transakcji granicę 2.5 mln klientów AAA AUTO przekroczy w 2020 roku. Obsłużenie takiej liczby zainteresowanych sprzedażą i zakupem samochodów w AAA AUTO nie byłoby możliwe gdyby nie perfekcyjnie działająca obsługa klienta. Począwszy od dynamicznie rozwijającego się i zarazem największego w Czechach call center zatrudniającego 200 konsultantów, którzy są do dyspozycji klientów przez siedem dni w tygodniu od rana do nocy, w czterech krajach Grupy, poprzez serwis internetowy,
a wreszcie – profesjonalny personel 42 oddziałów AAA AUTO.
Duża liczba kupujących i sprzedających, która tylko w pierwszym półroczu wzrosła o ponad jedną dziesiątą w stosunku do poprzedniego roku, to według Karoliny Topolovej wynik skoncentrowania się spółki na maksymalnej satysfakcji klientów.
„Nasi pracownicy przechodzą regularne szkolenia sprzedażowe. Organizujemy wewnętrzne i zewnętrzne badania typu „tajemniczy klient”, aby zweryfikować poziom dbałości o klienta nie tylko w call center, ale także we wszystkich oddziałach Grupy AAA AUTO. Co ważne, klient z dowolnym problemem może zwrócić się także bezpośrednio do mnie za pośrednictwem adresu e-mail zamieszczonego na naszej stronie internetowej, albo do rzecznika klientów Milana Smutnégo” – powiedziała Karolína Topolová. „Z klientami kontaktujemy się również po wizycie w oddziale, aby uzyskać opinię na temat poziomu naszej obsługi. We wszystkich oddziałach Grupy korzystamy z narzędzia jakim jest tzw. Net Promoter Score (NPS), umożliwiający szybką identyfikację gorzej ocenianych przez klientów oddziałów. Na tych oddziałach koncentrujemy się w pierwszej kolejności i wdrażamy w nich plan naprawczy. Zależy nam bowiem, aby nasze oddziały opuszczali naprawdę zadowoleni klienci“ – dodała Karolina Topolova.
Dotychczas AAA AUTO otworzyła w Polsce 6 oddziałów: w Piasecznie, Częstochowie, Katowicach, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu, w których łącznie odkupiła oraz sprzedała dotychczas prawie 10.000 samochodów. Obecnie firma oferuje w Polsce ponad 1.000 sprawdzonych aut, które w 80% pochodzą z rynku rodzimego.