Kolor ma znaczenie

Warszawa, 18 kwietnia 2018 r. – Według ekspertów Grupy AAA AUTO, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, kolor auta ma większe znaczenie niż mogłoby się to wydawać. Wybór pojazdu określonej barwy to nie tylko kwestia panujących trendów i indywidualnego gustu. Kolor auta może wiele powiedzieć o jego właścicielu, ujawnia jego osobowość i aspiracje. Dla nabywców aut używanych kolor auta jest więc ważną informacją o poprzednim właścicielu – m.in. o jego stylu jazdy i stosunku do bezpieczeństwa na drodze.

 

Oprócz podstawowej palety barw producenci oferują dziś dziesiątki kolorów, które pomagają wyróżniać ich produkty na rynku. Jak pokazują analizy danych zakupowych Grupy AAA AUTO, mimo wielu dostępnych opcji, większość klientów decyduje się na mało rzucające się w oczy kolory nadwozia. To tendencja niezależna od płci. Dane z ostatnich 3 lat wskazują na niesłabnące zainteresowanie srebrnym i czarnym, które otwierają zestawienie ulubionych kolorów aut Polaków. W pierwszej piątce najpopularniejszych kolorów roku 2017 znalazły się także szary, niebieski i biały. Ten ostatni wyparł cieszącą się powodzeniem przez wiele lat czerwień.

Ulubione kolory aut używanych Polaków (2015-2018):

 

2015

2016

2017

2018

Srebrny

23,2%

22,5%

22,4%

21,1%

Czarny

21,0%

20,1%

20,8%

20,8%

Szary

13,9%

14,2%

14,5%

15,1%

Niebieski

14,7%

13,9%

12,8%

10,9%

Biały

4,7%

5,1%

6,2%

8,4%

Czerwony

6,2%

6,8%

6,7%

6,0%

Zielony

4,5%

4,1%

2,8%

2,6%

Beżowy

2,3%

3,0%

2,9%

4,4%

Złoty

3,5%

2,9%

3,1%

2,0%

Brązowy

2,4%

2,6%

2,9%

3,8%

Bordowy

1,5%

2,4%

2,2%

2,2%

Fioletowy

0,8%

1,0%

1,2%

1,0%

Pomarańczowy

0,7%

0,9%

1,0%

1,3%

Żółty

0,6%

0,3%

0,4%

0,3%

Różowy

0,0%

0,1%

0,0%

0,0%

 

„Chociaż długoterminowe statystyki AAA AUTO sugerują, że paleta kolorów sprzedawanych aut nie zmienia się zbytnio w czasie, wyjątki potwierdzają regułę. Na przykład w 2012 roku stosunek samochodów z lakierem metalicznym w odniesieniu do samochodów ze zwykłym, niemetalicznym lakierem, wyniósł 66% do 34% na korzyść metalików. Taka sama proporcja była zachowana w ubiegłym roku. Przy tradycyjnych kolorach – czarny, biały i srebrny – te proporcje nie zmieniają się przez długi okres, ale na przykład przy obecnie modnych kolorach, jakimi są brązowy, bordowy i beż, obserwujemy kilkuprocentowy wzrost zainteresowania, szczególnie wśród kobiet“ – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Renomowany Pantone Color Institute od lat prowadzi badania w obszarze psychologii koloru, które wskazują szereg ciekawych prawidłowości. Tradycyjnie nasycone kolory (jak na przykład ognista czerwień czy kanarkowy żółty) przyporządkowuje się osobom dynamicznym o młodzieńczym temperamencie, co może wskazywać na agresywny styl jazdy. Takie osoby lubią zwracać na siebie uwagę, także na drodze. Odcienie czyste, jak na przykład jaskrawy zielony albo przeciwnie, ciemny niebiesko-zielony sygnalizują, że mamy do czynienia z człowiekiem przywiązującym dużą wagę do walorów estetycznych. Taki właściciel z mniejszym prawdopodobieństwem będzie eksploatował nadmiernie swoje auto. Kolory łagodnie pastelowe lub neutralne wskazują na zrównoważony charakter z upodobaniem do luksusu. Odcienie ciemne są wybierane natomiast przez ludzi spokojnych i praktycznych, prowadzących auto w sposób bezpieczny i zrównoważony.

 




Cenimy Twoją
prywatność

Używamy plików cookie, aby przeglądanie naszej witryny było dla Ciebie jak najwygodniejsze. Pliki cookie służą nam do ulepszania naszych usług, a jednocześnie możemy lepiej oferować Ci treści, które mogą być dla Ciebie interesujące i przydatne.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ONLINE ZAKUP
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów