Najwięszy przyrost ofert na rynku wtórnym w segmencie SUV

W ciągu całego ubiegłego roku na rynku wtórnym wzrosła liczba ofert samochodów osobowych tylko w jednym rodzaju nadwozia – SUV. Dane AAA AUTO wskazują, że od 2021 roku segment ten powiększył się aż o 79.754 samochody. Natomiast zmalała oferta najbardziej popularnych aut typu hatchback i kombi.

Z analizy AAA AUTO wynika, że w 2022 roku na rynku wtórnym ogłaszano do sprzedaży 428.153 SUV-y, a w 2021 roku kupujący mogli wybierać wśród 378.803 ofert, co oznacza wzrost o ponad 13 proc. Mimo to, wciąż najpopularniejszymi rodzajami nadwozi pozostają hatchbacki i kombi, chociaż ich liczba ofert sprzedaży znacznie została ograniczona. W porównaniu z 2021 rokiem, liczba ofert sprzedaży aut w segmencie hatchback zmalała o 122.416 pojazdów, z 880.294 do 757.878 modeli, czyli niemal o 14 proc. Z kolei liczba ofert używanych aut typu kombi zmalała o 12 proc., z 502.554 do 441.885 pojazdów.

„Wzrost ofert sprzedaży SUV-ów na rynku wtórnym jest dowodem na wciąż rosnący ten segment rynku. Kierowcy coraz częściej wybierają samochody o podwyższonym nadwoziu, ponieważ dają im poczucie większego bezpieczeństwa oraz komfortu na drodze. Wybierając taki samochód warto zwrócić uwagę na aspekty ekonomiczne i techniczne, jak np. konsumpcja paliwa, szybsze zużywanie się niektórych podzespołów, czy pojemność bagażnika, która może okazać się mniejsza niż w kombi” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO. 

Używane SUVy są najmłodszymi samochodami na rynku. Ich mediana wieku wynosiła 8 lat w 2022 roku. Natomiast mediana wieku hatchbacków i kombi była wyższa o około 5 lat i wynosiła odpowiednio: 13,5 oraz 12,7 lat. Relatywnie niski wiek, a co za tym idzie także przebieg, spowodowały, że mediana ceny używanych SUVów była najwyższa i wyniosła 57.500 zł w 2022 roku. Najczęściej oferowanymi do sprzedaży modelami SUV na wtórnym rynku były: Nissan Qashqai, KIA Sportage oraz Ford Kuga.

Ranking rodzajów nadwozi samochodów osobowych na rynku wtórnym w Polsce w 2022 roku:

Nadwozie

Liczba

ofert

Mediana ceny

(zł)

Mediana przebiegu

(km)

Mediana wieku

(lat)

  1. Hatchback

757 878

16 500

166 000

13,5

  1. Kombi

441 885

24 499

220 000

12,7

  1. SUV

428 153

57 500

136 783

8,0

  1. Sedan

311 958

26 900

200 032

13,9

  1. MPV

253 643

19 900

203 254

13,4

  1. Coupe

63 873

33 500

175 000

13,5

  1. Kabriolet

22 257

18 900

169 950

16,0

 




Cenimy Twoją
prywatność

Używamy plików cookie, aby przeglądanie naszej witryny było dla Ciebie jak najwygodniejsze. Pliki cookie służą nam do ulepszania naszych usług, a jednocześnie możemy lepiej oferować Ci treści, które mogą być dla Ciebie interesujące i przydatne.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 43 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ONLINE ZAKUP
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów