Warszawa, 16 października 2019 r. – Według AAA AUTO, lidera rynku aut używanych w Polsce i krajach Europy Środkowej, Škoda Fabia jest numerem dwa wśród aut używanych oferowanych na sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej. Popularniejsza jest od niej tylko Škoda Octavia.
W całej Grupie AAA AUTO sprzedano ponad 94 000 tego modelu od początku istnienia firmy.
II generacji tego modelu, 951 generacji
I oraz 853 generacji III.
Podobnie jak w 1988 roku w przypadku Škody Favorit, a w 1994 – Škody Felicia, pojawienie się w 1999 roku w Czechach Škody Fabia oznaczało rewolucję. Ostre rysy nadwozia, lepszy silnik
i nowoczesna technologia tego niewielkiego hatchbacka urzekły wielu kierowców. Škoda Fabia jako rodzinny samochód osobowy została oficjalnie zaprezentowana podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie w 1999 roku z pięciodrzwiowym nadwoziem hatchback, a już w grudniu była dostępna w sprzedaży.
Niespełna rok po hatchbacku zaprezentowano Škodę Fabia z nadwoziem kombi. W 2001 roku paletę nadwozi zamknął sedan. Sześć lat później na wiosennym genewskim salonie motoryzacyjnym zaprezentowano drugą generację nadwozia typu hatchback – oznaczało to koniec produkcji pierwszej generacji. Kombi drugiej generacji miało premierę sześć miesięcy później.
Na początku października 2014 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu pokazano trzecią generację samochodów Škoda Fabia. Wraz z początkiem roku 2018 wprowadzono lifting trzeciej generacji.
Obecnie na czeskim rynku wtórnym dostępnych jest ponad 7.000 samochodów Škoda Fabia.
O popularności tego modelu świadczy również podobna liczba oferowanych sztuk wszystkich trzech generacji. W ofercie znajduje się 2.131 egzemplarzy Škoda Fabia pierwszej generacji, 2.307 drugiej generacji i 2.587 trzeciej generacji. Słowacja dysponuje obecnie 3.410 egzemplarzami tego modelu, Polska – 3.168, zaś Węgry – 912.
Ceny używanych modeli Škoda Fabia wszystkich trzech generacji są bardzo korzystne
z perspektywy polskich kierowców. Mediana ceny najnowszej generacji wynosi 40.000 PLN, starszy model to 14.900 PLN, a cena najstarszych modeli wynosi około 6.200 PLN. O popularności czeskiego hatchbacka świadczy również czas potrzebny na znalezienie kolejnego właściciela. Modele Fabii pierwszej generacji czekają na swoich nowych właścicieli średnio tylko 18 dni, drugiej generacji – 29 dni, a trzeciej – 30 dni.
Przez cały okres działania sieci AAA AUTO, największego środkowoeuropejskiego dealera samochodów używanych, sprzedano ponad 94.000 sztuk tego modelu. Jak dotąd największy udział miała pierwsza generacja. Samochody w 75% przypadków kupowali kierowcy z Czech, Słowacji, Polski i Węgier – było to około 70 tysięcy aut. Egzemplarze drugiej generacji w 20% przypadków nabyło około 19 tysięcy klientów, a najnowszy model w punktach sprzedaży ma udział około 5% i 5 tys. sprzedanych sztuk.
„Škoda w Czechach to niezwykły fenomen. Po większej i droższej Octavii, Škoda Fabia była
i pozostaje na rynku mocnym numerem dwa. Polacy również ją uwielbiają. Mimo mniejszych rozmiarów zawsze była w stanie zapewnić wystarczająco dużo miejsca, aby zaspokoić potrzeby szerokiego grona klientów – młodych rodzin, flot korporacyjnych, czy aktywnych seniorów” – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.