Warszawa, 11 grudnia 2018 r. – Sieć sprzedaży samochodów używanych AAA AUTO, zarządzana przez Grupę AURES Holdings, osiągnęła w tym roku historyczny wynik obsługując łącznie 2.2 mln klientów zainteresowanych wykupem lub sprzedażą samochodu. Liczba ta odnosi się do całej Grupy, która prowadzi obecnie 46 salonów w Czechach, Polsce na Słowacji i na Węgrzech. Tylko w tym roku Grupa odkupi od klientów 83 tys. pojazdów i taką samą ich liczbę sprzeda.
„Liczba klientów, którzy dokonali u nas transakcji odsprzedaży lub kupna, najszybciej rośnie w Polsce. Podczas gdy w ubiegłym roku obsłużyliśmy tu w ramach wykupu i sprzedaży łącznie ponad 12 tys. osób, to w tym roku jest to już prawie 18 tys., a więc uzyskaliśmy wzrost o 50 proc. W Czechach w ubiegłym roku liczba ta wyniosła niecałe 94 tys., a w tym roku spodziewamy się przekroczyć 100 tys.” – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO. „Na rozwój handlu samochodami ma wpływ kilka czynników. Są to: rozszerzanie sieci salonów, zwiększanie potencjału istniejących już autokomisów oraz rozbudowa nowych sektorów. W nich odnotowujemy największy wzrost w handlu pojazdami używanymi o małym przebiegu. W Czechach segment ten stanowi już jedną piątą naszej sprzedaży. Szybko rozrastamy się również na Słowacji. Z powodzeniem wdrożyliśmy taką ofertę także w Polsce i na Węgrzech. Do nowej grupy klientów docieramy też dzięki nowej marce dedykowanej samochodom z przeznaczeniem inwestycyjnym Mototechna Classic lub za pośrednictwem wypożyczalni pojazdów Mototechna Drive” – dodała Karolína Topolová.
Poza planowanym otwarciem kilku salonów w Polsce w 2019 roku, Grupa otworzy także nowe salony AAA AUTO w Czechach i na Węgrzech. Pod koniec 2019 roku sieć AAA AUTO będzie obejmować 50 salonów, a więc najwięcej w swojej historii.
„Jeśli zrealizujemy cele sprzedażowe na przyszły rok, będzie to oznaczało zwiększenie historycznego wyniku o kolejne 200 tys. klientów i osiągnięcie pułapu około 2.5 mln klientów w pierwszym półroczu 2020 roku. Biorąc pod uwagę, że w tym roku obsłużymy prawie 170 tys. osób, przy wzroście na poziomie rynkowym wspartym szybkim rozwojem i innowacjami, jest to dość realistyczne założenie” – powiedziała Karolína Topolová.
Poza intensyfikacją rozwoju sieci salonów i innowacjami, możliwości dalszego wzrostu sprzedaży Grupa upatruje także w otwarciu się na pojazdy z napędem alternatywnym. Dlatego w listopadzie w największym salonie AAA AUTO w Pradze, Grupa otworzyła dla tych samochodów wyspecjalizowaną sekcję Mototechna EcoDrive. Podobne sekcje będą systematycznie tworzone również w pozostałych salonach.