Warszawa, 10 października 2019 r. – Do końca przyszłego roku międzynarodowa sieć centrów samochodowych AAA AUTO planuje niemal podwoić swoją obecność w Polsce i osiągnąć roczną sprzedaż 25.000 aut w porównaniu do szacowanych około 15.000 w bieżącym roku. W ten sposób pod względem sprzedaży Polska przewyższy wynik na Słowacji, a przy tym niemal dorówna liczbie oddziałów w Czechach, gdzie 27 lat temu powstała firma AAA AUTO.
„Codziennie w Polsce sprzedajemy już 46 samochodów. W tym roku przez pierwsze trzy kwartały sprzedaliśmy aż 11.000 aut, co w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku stanowi wzrost o 64%. Pod koniec roku chcielibyśmy osiągnąć sprzedaż 15.000 pojazdów lub więcej. To dowodzi szybkiego tempa naszej ekspansji krajowej. W tym roku otworzyliśmy już dwa oddziały skupu aut i dwa oddziały z usługami kompleksowymi, a ostatnio, w ubiegłym tygodniu, duże autocentrum w Łodzi, w którym stworzyliśmy 50 miejsc pracy. Do końca roku przygotowujemy jeszcze dwie kolejne placówki skupu i stopniowo także rozbudowujemy dalsze oddziały. W tym roku były to Katowice i Wrocław. W przyszłym roku dojdzie do otwarcia wielu innych oddziałów i chcielibyśmy dysponować łącznie dwudziestoma oddziałami oraz sprzedać 25.000 samochodów” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna i Prezes Zarządu spółki AURES Holdings zarządzającej siecią AAA AUTO w Polsce. „Wzrostowi sprzedaży może również pomóc spadek sprzedaży nowych samochodów, który na podstawie doświadczeń AAA AUTO, często wiąże się z większym zainteresowaniem samochodami używanymi. Nasze doświadczenie podpowiada, że w pewnych warunkach wzrost może osiągnąć nawet dziesięć procent” – dodała Karolína Topolová.
Najlepiej sprzedające się samochody w sieci AAA AUTO w okresie styczeń-wrzesień 2019 |
||||
|
Polska |
Słowacja |
Czechy |
Węgry |
1. |
Opel Astra |
Škoda Octavia |
Škoda Octavia |
Opel Astra |
2. |
Ford Focus |
Škoda Fabia |
Škoda Fabia |
Ford Focus |
3. |
VW Golf |
VW Passat |
VW Passat |
Suzuki Swift |
4. |
Škoda Octavia |
VW Golf |
Superb |
Opel Corsa |
5. |
Škoda Fabia |
Škoda Superb |
Hyundai i30 |
Škoda Octavia |
6. |
Renault Clio |
Kia Sportage |
Škoda Rapid |
VW Golf |
7. |
Renault Megane |
Opel Astra |
VW Golf |
Toyota Ignis |
8. |
Opel Corsa |
Kia Ceed |
Ford Focus |
Suzuki SX4 |
9. |
VW Passat |
Ford Focus |
Ford Mondeo |
Renault Megane |
10. |
Ford Mondeo |
Hyundai i30 |
Škoda Yeti |
VW Passat |
Kolejnemu wzrostowi liczby samochodów sprzedanych w przyszłym roku znów będzie towarzyszyć masowa ekspansja do innych polskich regionów.
„Do końca tego roku otworzymy skup w Tychach i na północy Poznania, gdzie mamy już swoje centrum sprzedaży. W pierwszym kwartale 2020 roku powinniśmy uruchomić nasze centra w Bydgoszczy, Kielcach i Tarnowie. Do końca przyszłego roku chcielibyśmy otworzyć drugi oddział z pełnym zakresem usług w Warszawie i pierwszy w Gdańsku. W przyszłości chcielibyśmy również rozpocząć działalność w Rzeszowie, Lublinie i Rybniku. Również w przyszłym roku chcielibyśmy zacząć skupować samochody w lokalizacjach na północy Wrocławia oraz w Gdyni i Toruniu” – powiedział František Švec, Dyrektor Wykonawczy sieci AAA AUTO w Polsce.
Spółka dynamizuje swoją działalność w Polsce. Uruchomiono wyspecjalizowane centrum logistyczne w Rzgowie w województwie łódzkim, które zajmuje się skupem i dystrybucją samochodów do innych oddziałów sieci.
„Każda marka i każdy model odznacza się różną płynnością w różnych częściach kraju. Zgodnie z taką charakterystyką dystrybuujemy do poszczególnych oddziałów. W naszych centrach finalizowane są transakcje sprzedaży samochodów pochodzących z innych lokalizacji, dotyczy to średnio 41% umów. W bieżącym roku pomiędzy oddziałami przewozimy 1.800 samochodów miesięcznie, a niektóre z nich nawet więcej niż raz. To model biznesowy całkowicie odróżniający nas od konkurencji, która w większości kupuje i sprzedaje samochody pod tym samym adresem” – powiedział Petr Vaněček, Dyrektor Operacyjny spółki AURES Holdings.
Obecnie w Polsce AAA AUTO dysponuje 12 oddziałami, z których jedna połowa zajmuje się skupem samochodów, a druga koncentruje się na sprzedaży. AAA AUTO zatrudnia w Polsce 462 pracowników. W związku z planowaną ekspansją geograficzną w niedalekiej przyszłości uruchomi rekrutację na co najmniej 80 kolejnych stanowisk. W ubiegłym roku sieć AAA AUTO sprzedała w Polsce, w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech łącznie 83.000 samochodów. Od początku działalności firmy transakcje sprzedaży bądź zakupu zawarto z 2,3 milionami klientów. We wszystkich 56 centrach AAA AUTO pracuje łącznie 2.900 osób.