AAA AUTO, największy dealer samochodów używanych w Europie Środkowej, dołączył do Związku Dealerów Samochodów, stowarzyszenia branżowego, które skupia kluczowych dealerów aut nowych i używanych w Polsce. Tymczasem, firma potwierdza swoją silną pozycję na rynku, osiągając rekordowe wyniki sprzedaży w bieżącym oraz ubiegłym roku.
„Od ponad trzydziestu lat nasza firma aktywnie uczestniczy w budowaniu standardów na rynku samochodów używanych w Europie Środkowej. Dzięki naszemu wieloletniemu wsparciu, zostało uchwalone prawo panelizujące oszustów cofających licznki w samochodach wystawianych na sprzedaż. Każdego roku wydajemy miliony euro na kontrolę kupowanych samochodów pod względem prawnym i technicznym, kontaktujemy się z serwisami, które miały do czynienia z tymi autami oraz współpracujemy z firmami specjalizującymi się w sprawdzaniu stanu samochodów. Teraz, dzięki współpracy ze Związkiem Dealerów Samochodów, będziemy mogli uczestniczyć w działaniach istotnych z punktu widzenia całej branży, których celem jest rozwój branży motoryzacyjnej w Polsce” – powiedziała Karolina Topolova, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
AURES Holdings, spółka zarządzająca sieciami salonów samochodowych AAA AUTO, Mototechna i Auto Diskont, osiągnęła w ubiegłym roku najlepszy wynik sprzedaży w swojej historii, sprzedając łącznie 108 661 samochodów. W Czechach firma po raz pierwszy sprzedała niemal 60 000 samochodów. Rekordy padły także w Polsce – 27 772 auta i w Słowacji – 21 275 aut. Firma przypisuje swój sukces przede wszystkim znaczącej poprawie jakości obsługi klienta, wykorzystaniu nowoczesnych technologii opartych na generatywnej sztucznej inteligencji oraz dalszemu wzmocnieniu swojej pozycji rynkowej jako największego sprzedawcy samochodów używanych i prawie nowych w Europie Środkowej.
Pomimo niewielkiego spadku rejestracji nowych samochodów w Polsce na początku bieżacego roku, rynek pojazdów używanych wykazuje dynamiczny wzrost. W lutym 2025 r. w Polsce zarejestrowano 49 769 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony, co oznacza spadek o 2,74% w porównaniu do lutego 2024 r. i jednocześnie wzrost o 1,22% względem stycznia 2025 r. Tymczasem, sieć AAA AUTO i Mototechna osiągnęły kolejny rekord, sprzedając od początku roku prawie 17 000 samochodów używanych.
Najpopularniejszym segmentem samochodów używanych w Polsce w 2025 r. pozostają hatchbacki (30,6%), choć ich udział spadł o 14,6% w porównaniu z poprzednim rokiem. Dynamiczny wzrost zainteresowania odnotowują SUV-y, których udział wzrósł o 22,6%, osiągając 30,1% sprzedaży. Samochody kombi stanowią 17,9% sprzedawanych pojazdów. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody z automatyczną skrzynią biegów, które stanowią obecnie 30,8% sprzedaży – w porównaniu do 22,6% rok wcześniej, odnotowały wzrost o 38,6% rok do roku. Pod względem rodzaju paliwa dominują samochody benzynowe z udziałem 56,4%, podczas gdy diesle stanowią 28% sprzedaży. Udział hybryd wzrósł do 7,4%, a samochody elektryczne osiągnęły 0,6% sprzedaży. Polski rynek wtórny wykazuje rosnące zainteresowanie pojazdami elektrycznymi – w pierwszych dwóch miesiącach 2025 r. w polskich oddziałach AAA AUTO sprzedano 27 elektryków, czyli trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Trzy najlepiej sprzedające się pojazdy elektryczne to Tesla Model 3, Nissan Leaf oraz BMW i3.