AAA AUTO świętuje 25-lecie i powita w tym roku swojego dwu-milionowego klienta

Warszawa, 26 stycznia 2017 r. – Grupa AAA AUTO rozpoczęła swoją działalność ćwierć wieku temu w Czechach. W czasie swojego funkcjonowania obsłużyła 1,9 miliona klientów – kupujących i sprzedających. Na jesieni tego roku dealer planuje osiągnąć pułap 2 milionów klientów. Przez dwadzieścia pięć lat AAA AUTO bardzo dynamicznie rozwijała sieć swoich oddziałów, dochodząc do liczby 40 salonów w 4 krajach Europy Środkowej, które zatrudniają obecnie 2 300 pracowników. AAA AUTO rozwinęła także swoją działalność na rynkach zachodnich – poprzez eksport na tamtejsze rynki.   

 

Nazwa marki ma swoje źródło w znanym z książek telefonicznych w latach 90. sposobie szeregowania firm. Marketingowa technika trzech "A" w nazwie firmy stała się późniejszą inspiracją dla korporacji taksówkowych, agencji nieruchomości oraz wielu innych przedsiębiorstw z najrozmaitszych gałęzi przemysłu. W 2012 roku AAA AUTO odnowiła sprzedaż samochodów pod legendarną marką Czeska Mototechna. Niecałe dwa lata później stworzyła markę Mototechna Premium, w ramach której sprzedawane są auta luksusowe, jak na przykład hybrydowy Fiskar Karma czy Mercedes Benz G500 w wersji kabriolet. Mototechna sprzedała ponad 30 000 samochodów po swoim powrocie na rynek. Warto wspomnieć, że klienci w Polsce również mogą kupować samochody pod brandem Mototechna, ponieważ firma oferuje możliwość transportu aut.  

 

Korzystając ze zdobyczy Internetu i narzędzi marketingowych firma stała się pionierem w zakresie telemarketingu i internetowej sprzedaży samochodów. Obecnie 90% transakcji z klientami Grupy AAA AUTO realizowanych jest za pośrednictwem Internetu i telefonów komórkowych.  

 

„Na początku lat dziewięćdziesiątych świat stał przed nami otworem i wydawało się, że przy odrobinie wysiłku możemy dokonać wszystkiego. Nasz pierwszy oddział składał się z małego pomieszczenia sprzedażowego, był jeden sprzedawca, właściciel – i to wszystko! Pozostałe rzeczy też były jednak słabo rozwinięte i dlatego proces komunikacji z klientem, dobijanie targu, trwało często miesiącami, z uwagi między innymi na kłopoty z łącznością telefoniczną” – wspomina Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AAA AUTO. „Wychodząc naprzeciw wymaganiom klientów w 1998 roku otworzyliśmy call center w Pradze, co było innowacją w odniesieniu do rynku samochodów używanych nie tylko w Czechach, ale także całej Europie Środkowej” – dodaje Topolová, która była założycielką pierwszego call center w Grupie AAA AUTO.

 

Pod rządami obecnej Dyrektor Generalnej AAA AUTO, call center w Pradze stało się jednym z najnowocześniejszych w swojej branży w całym regionie Europy. Główne call center Grupy AAA AUTO obejmuje obecnie 200 konsultantów, którzy odbierają telefony i obsługują pocztę elektroniczną w Pradze oraz Ostravie, odnośnie transakcji nie na rynku czeskim, ale także polskim, słowackim i węgierskim.

 

AAA AUTO jako pierwsza firma zaoferowała klientom w Czechach możliwość sprzedaży swoich samochodów za gotówkę, bez konieczności oczekiwania na sprzedaż na warunkach określonych przez pośredników. Ten model z powodzeniem funkcjonuje obecnie w Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. AAA AUTO specjalizuje się w samochodach po pierwszym lub drugim właścicielu, z udokumentowaną historią serwisową. Samochody są szczegółowo badane w trakcie zakupu, co powoduje, że aż 65-70% z nich nie jest przyjmowane z powodu usterek technicznych lub prawnych. Firma proponuje klientom szeroką ofertę usług, od wykupu, przez zakup w rozliczeniu, aż do zakupu pojazdu na raty i z pakietem ubezpieczeń.

Dotychczas AAA AUTO otworzyła w Polsce cztery oddziały: w Piasecznie, Warszawie, Wrocławiu i Katowicach. Obecnie firma oferuje w Polsce niemal 800 sprawdzonych aut, które w 80% pochodzą z rynku rodzimego. O klientów troszczy się 130 pracowników, w tym także operatorów call centre AAA AUTO, dostępnych siedem dni w tygodniu, od 8:00 do 21:00.

 

Firma planuje uruchamiać w Polsce kilka oddziałów rocznie, początkowo w największych miastach kraju. W każdy z nich będzie inwestowała około 2 mln Euro, a środki zostaną przeznaczone na adaptację siedzib oddziałów oraz zakup aut. Sprzedaż w polskich oddziałach AAA AUTO dynamicznie rośnie. Wzrost sprzedaży w latach 2015 – 2016 wyniósł 145 %. W samym 2017 roku sprzedano już 309 aut.

 

25 lat AAA AUTO w datach i liczbach:

 

Rok

Wydarzenie

1992

·         Założenie firmy.

1998

·         Otwarcie call center w Pradze (w 2015 otwarto nowe call center w Ostravie, zatrudnia ono obecnie ponad 50 osób).

·         Otwarcie pierwszych oddziałów firmy poza Pragą: w Brnie i Ostravie.

1999

·         Otwarto nowy warsztat i punkt serwisowy o dużej przepustowości.

2003

·         Wejście na rynek słowacki.

2007

·         Wejście na giełdę w Pradze i Budapeszcie.

·         Były Prezes Škoda Auto, Vratislav Kulhánek, został Członkiem Zarządu AAA AUTO.

2012

·         Karolína Topolová została nowym Dyrektorem Generalnym AAA AUTO.

·         Firma ustanowiła stanowisko Rzecznika Praw Klienta, które objął były rzecznik prasowy Škoda Auto, Milan Smutný.

·         Strona internetowa AAA AUTO zanotowała rekordową liczbę wyświetleń – ponad 35 milionów.

2013

·         Firma znalazła się w ranking 100 największych firm w Czechach, CZECH TOP 100.

2014

·         Ponowne wejście na rynek węgierski.

·         AAA AUTO otrzymała certyfikaty ISO 9001 i ISO 14001.

·         AAA AUTO obsłużyła swojego 1,5-milionowego klienta.

·         Firma wprowadziła markę Mototechna Premium, w ramach której oferuje luksusowe samochody używane.

·         Firma została zwycięzcą czeskiej edycji konkursu The European Business Awards w swojej kategorii.

2015

·         Ponowne wejście na polski rynek.

·         Firma zmieniła swoją nazwę na AAA AUTO International w ramach międzynarodowego połączenia spółek grupy po przejęciu przez fundusz Abris Capital i przeniesieniu oficjalnego biura Grupy z Holandii do Czech.

2016

·         AAA AUTO została partnerem Czeskiej Ligi Piłki Nożnej i Słowackiego Związku Piłki Nożnej. 

·         Firma sprzedała 69,000 samochodów w 2016 roku, osiągając poziom 1 900 000 klientów sprzedających i kupujących.

·         AAA AUTO została jednym z 50 największych przedsiębiorstw w rankingu CZECH TOP 100.

 

 




Cenimy Twoją
prywatność

Pliki cookies są wykorzystywane do przechowywania Twoich ustawień i preferencji, analizy ruchu na naszych stronach, zapewniania funkcji mediów społecznościowych oraz personalizacji treści i reklam. Informacjami o korzystaniu z naszych stron dzielimy się również z naszymi partnerami z branży mediów społecznościowych, reklamy i analizy. Wyrażasz swoją zgodę firmie AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka Cookie.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 46 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ZAKUP ONLINE
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów