Prowadzona przez AURES Holdings sieć salonów samochodowych używanych AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont i Driverama, sprzedały w styczniu br. łącznie 7 281 samochodów w krajach, w których prowadzi działalność. To najlepszy styczniowy wynik sprzedaży w całej historii firmy, która w ubiegłym roku obchodziła 30-lecie obecności na rynku. Po rekordowym 2022 roku, gdy grupa sprzedała 89 100 aut, to kolejny sygnał, że rynek samochodów używanych przeżywa okres ożywienia.
„Wyniki sprzedaży samochodów używanych za pierwszy miesiąc mile nas zaskoczyły. Choć styczeń jest tradycyjnie jednym z najsłabszych okresów, w tym roku samochody sprzedają się bardzo dobrze. Liczba 7 281 sprzedanych aut to najwyższy wolumen, jaki udało nam się sprzedać w styczniu od czasu założenia firmy w 1992 roku. Wolumenem dorównywał np. wynikom sprzedaży we wrześniu lub październiku ubiegłego roku, czyli w tradycyjnie najmocniejszych miesiącach w roku. Tak więc z danych za styczeń wynika, że sezon zaczął się prawie trzy miesiące wcześniej niż zwykle” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont i Driverama. Wzrost sprzedaży jest efektem skupienia się grupy na poprawie obsługi klienta. „Odzwierciedleniem tego jest wyższy, rozpoznawalny na całym świecie wskaźnik customer experience NPS oraz poprawiający się ranking placówek w wyszukiwarce Google, gdzie wszystkie placówki osiągnęły ocenę powyżej 4” – dodała Karolína Topolová.
Wśród czynników, które wpłynęły na wysoką sprzedaż, AURES Holdings wskazuje od pogody po zmianę składu dostaw aut i kształtowanie się cen paliw. „Już pod koniec ubiegłego roku, który sam w sobie był rekordowy pod względem sprzedaży, zaczęliśmy bardziej dostosowywać skład aut w naszej ofercie do zmieniających się preferencji klientów. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze zakupowej w Czechach, na Słowacji, w Polsce, na Węgrzech i w Niemczech oraz zakupom technologii analitycznej, jesteśmy w stanie szybciej reagować na zmieniające się warunki rynkowe oraz dostosowywać skład oferty do aktualnego zapotrzebowania. Kupujący są bardziej zainteresowani samochodami benzynowymi oraz z napędami alternatywnymi, w tym hybrydami i samochodami elektrycznymi. Zainteresowanie obserwujemy także prawie nowymi samochodami, które udaje nam się wprowadzić do oferty dzięki wykupowi prowadzonemu w ramach naszej firmy Driverama działającej w Niemczech” – powiedział dyrektor operacyjny AURES Holdings, Petr Vaněček. Zdaniem Vaněčka po raz kolejny potwierdza się, że sprzedaż używanych samochodów dobrze sobie radzi nawet w trudnych okresach cyklu koniunkturalnego, ponieważ jest to racjonalna i bardziej ekonomiczna opcja zapewnienia mobilności. „Pomimo inflacji i trudniejszej sytuacji ekonomicznej, ludzie muszą jeździć” – podkreślił Petr Vaněček.
Najlepiej sprzedające się samochody używane w sieci AAA AUTO w Polsce w styczniu 2023 roku:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|