AURES Holdings: zdecydowana większość używanych pojazdów elektrycznych ma zaskakująco dobry stan baterii

AURES Holdings, operator sieci AAA AUTO i największy dealer samochodów używanych w Europie Środkowej, jest liderem w zakresie pomiaru rzeczywistej pojemności akumulatorów trakcyjnych pojazdów elektrycznych (BEV) na rynku wtórnym. Zgodnie z dotychczasowymi wynikami zdecydowana większość używanych pojazdów BEV doświadcza znacznie wolniejszego spadku pojemności baterii niż początkowo sądzili eksperci. Sprzedaż pojazdów z silnikami spalinowymi w AURES Holdings wyniosła 83 219 egzemplarzy w sieci AAA AUTO w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku, co stanowi wzrost o 11% w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Rekordowe wyniki, szczególnie w trzecim kwartale, osiągnięto dzięki pełnemu wdrożeniu technologii AI po kilku miesiącach intensywnych testów. Rosnący wolumen sprzedawanych pojazdów napędza potrzebę dalszej ekspansji Grupy, co w szczególności zwiększy możliwości zakupowe. Opierając się na dotychczasowym trendzie oczekuje się, że AURES Holdings sprzeda w tym roku do 110 000 samochodów.


Elektromobilność: AURES Holdings sprzedała już w tym roku ponad dwa razy więcej BEV niż w całym 2023r.

Sprzedaż pojazdów z napędem alternatywnym znacznie wzrosła (w ujęciu rok do roku dla grupy AURES Holdings), przy czym sprzedaż hybryd wzrosła o 73%, a pojazdów elektrycznych o 166% - choć nadal ze stosunkowo niskiego poziomu. „Z perspektywy elektromobilności oceniamy trzy kwartały 2024 r. jako bardzo udane. W tym okresie sprzedaliśmy 602 pojazdy elektryczne, co stanowi ponad dwukrotny wzrost rok do roku” – podkreśla Petr Vaněček, co-CEO AURES Holdings. Zainteresowanie pojazdami elektrycznymi w Europie Środkowej napotyka na poważną przeszkodę: sceptycyzm potencjalnych klientów co do ich użyteczności w codziennym użytkowaniu. Jednym z najczęściej powtarzanych mitów jest twierdzenie o szybkiej degradacji akumulatorów trakcyjnych, które rzekomo kosztują więcej niż sama cena używanego pojazdu elektrycznego. „W Aures Holdings w ciągu minionego 1,5 roku przeprowadziliśmy ponad 1 300 testów stanu (SoH) akumulatorów. Na podstawie tych testów musieliśmy odrzucić tylko kilka pojazdów” – dodaje Petr Vanecek. „Przy wykupie testujemy każdy BEV i większość PHEV. Spośród 1 283 unikalnych testów tylko w 83 pojazdach odnotowaliśmy wskaźnik SoH na poziomie poniżej 80% (przy czym kryterium reklamacji to 70%). Baterie tylko czterech pojazdów (dwóch BEV i dwóch PHEV), czyli 3% całości aut poddanych badaniu, miały wskaźnik SoH poniżej 60%” - szczegółowymi informacjami dzieli się Petr Vanecek. Diagnostyka akumulatorów odgrywa kluczową rolę w określaniu ceny przy zakupie i sprzedaży pojazdów elektrycznych (BEV). Technologia wykorzystywana przez AURES pozwala nie tylko określić stan baterii (wskaźnik SoH), ale także przeanalizować, w jaki sposób poprzedni użytkownicy traktowali baterię. Aby to zrobić, AURES wykorzystuje metodę testowania Aviloo, zwaną testem flash. Test ten trwa około 10 minut, w trakcie których bateria trakcyjna jest szczegółowo skanowana. Wynikiem testu jest raport, który zawiera ważne informacje, takie jak stan baterii, różnice w napięciach i temperaturach ogniw, a przede wszystkim tzw. punktację. „Ocena punktowa zapewnia aktualną ocenę stanu baterii. Jednym z jej elementów jest historia baterii, która obejmuje informacje o tym, jak poprzedni użytkownicy ładowali pojazd, czy bateria została przeładowana, a może rozładowana. Dla nas punktacja jest prawie tak samo ważna jak SoH. Nie zachowujemy tych danych tylko dla siebie. Jesteśmy dumni z tego, że jako pierwsi w Europie udostępniamy wszystkie te informacje. Co więcej, obecnie nie mamy sobie równych nawet na poziomie globalnym. Dane pojazdów są dostępne na naszej stronie internetowej – zawierają unikalne parametry oraz stan akumulatora ustalony w momencie zakupu” – mówi Petr Vanecek.

Całkowita sprzedaż grupy osiągnęła już w tym roku 83 219 sztuk – jest to wzrost o 11% w ujęciu rok do roku

„Trzeci kwartał roku przyniósł najwyższy popyt na samochody używane na wszystkich naszych rynkach. W tym okresie sprzedaliśmy łącznie 29 271 samochodów, co jest najlepszym wynikiem trzeciego kwartału w naszej historii od 1992 roku. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku jest to wzrost o jedną dziesiątą. W sierpniu po raz pierwszy przekroczyliśmy granicę 10 000 sprzedanych samochodów, a tym samym ponad 20 000 samochodów sprzedanych w ramach odkupu i odsprzedaży łącznie. Sierpień był naszym najsilniejszym miesiącem w historii – 10 077 sprzedanych aut. W ciągu minionych pięciu lat, czyli od roku 2019, nasza sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o prawie 6 000 samochodów” – podkreśla Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes AURES Holdings, operatora sieci salonów samochodowych AAA AUTO. Grupa sprzedaje obecnie ponad 320 samochodów dziennie.

Nowoczesna technologia i generatywna sztuczna inteligencja

W tym roku pełne wdrożenie generatywnych narzędzi AI w działach zakupu, marketingu i sprzedaży stało się głównym czynnikiem wzrostu wolumenu sprzedanych samochodów. „Od kwietnia 2024 roku wdrożyliśmy modele AI w centrum telefonicznym AURES Holdings, aby przetwarzać sugestie klientów, którzy chcieliby sprzedać nam swoje samochody. Boty AI z powodzeniem kupiły ponad 1 800 samochodów o łącznej wartości 540 mln CZK. W maju zwiększyliśmy liczbę botów, osiągając miesięczny wolumen wykupu w wysokości 120 mln CZK. Tylko w sierpniu boty AI przetworzyły ponad 14 000 zapytań, dorównując wydajnością ludziom. Średni czas komunikacji sprzedażowej został znacznie skrócony – z 4,5 godziny do zaledwie 37 minut” – opisuje zmiany Petr Vaněček. AURES wykorzystuje też sztuczną inteligencję do tworzenia opisów samochodów na stronie internetowej. „Opisy, jakie stworzyła generatywna AI, wdrażamy obecnie w przypadku 80% oferowanych samochodów. W sumie sztuczna inteligencja opracowała teksty dla ponad 43 000 samochodów, a to daje ponad dziewięć milionów słów” – dodaje Petr Vaněček.

Ekspansja: wartość tegorocznych inwestycji sięgnęła 95 mln CZK

Rekordowa liczba sprzedanych pojazdów wymaga dalszej organizacyjnej ekspansji i zwiększenia możliwości sieci firmy. AURES Holdings posiada obecnie ponad 60 oddziałów, centrów serwisowych bądź innych przedstawicielstw w pięciu krajach: Czechach, Słowacji, Polsce, Niemczech i na Węgrzech. Grupa zarządza również trzema centrami obsługi telefonicznej i pięcioma centrami importowo-eksportowymi. Grupa stale wzmacnia strukturę sieci we wszystkich krajach. W Polsce otwarto nowy oddział w Bydgoszczy. W przyszłym roku Grupa planuje otwarcie nowych oddziałów full-service w Bielsku-Białej i Zielonej Górze, jak również powiększenie powierzchni sprzedaży w Gdańsku i Krakowie oraz mocy zakupowych w Zielonej Górze i Toruniu. „Wartość tegorocznych inwestycji w rozbudowy, remonty i budowę nowych oddziałów w ramach Grupy, wyniosła łącznie 95 milionów CZK” – mówi Petr Vaněček.

Segment B2B: 7% wzrostu rok do roku

W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku sprzedaż do klientów biznesowych wzrosła o 7%. Obecnie udział pojazdów sprzedawanych w segmencie B2B wynosi 12,2%. Wśród przedsiębiorców w kraju prym wiodą nadwozia typu kombi, SUV i hatchback. Wśród modeli największą popularnością cieszy się Škoda Octavia, Superb i Kodiaq. W trzech kwartałach tego roku firmy i przedsiębiorcy odebrali 5 061 samochodów z centrów samochodowych AAA AUTO i Mototechna w Czechach, 2 688 na Słowacji i 1 984 w Polsce. „Widzimy duży postęp w sprzedaży do podmiotów gospodarczych, szczególnie w Czechach, gdzie nowa strategia sprawdziła się doskonale. W trzecim kwartale zwiększyliśmy sprzedaż o 11% w porównaniu do drugiego kwartału. W efekcie okazał się to nasz najbardziej udany kwartał. W porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku jest to nawet wzrost o 13,5%. Wakacje to sezon ogórkowy? Nie, nas to nie dotyczy, zwłaszcza w sprzedaży do klientów korporacyjnych” – stanowczo podkreśla Petr Vaněček. AURES Holdings uruchomił specjalną ofertę bezpłatnego pakietu usług dla przedsiębiorców i firm. „Wszyscy, którzy kupią u nas samochód na fakturę z NIP otrzymają pomoc w trakcie rejestracji, przegląd serwisowy po 12 miesiącach, gwarantowany odkup samochodu i roczny monitoring satelitarny auta” – wylicza Petr Vaněček. Pakiet oferuje też przedsiębiorcom różne inne korzyści, np. rabaty ilościowe począwszy od zakupu dwóch samochodów, zniżkę w wysokości 10 000 CZK na ubezpieczenie od usterek mechanicznych i elektronicznych, jak również finansowanie 0%.




Cenimy Twoją
prywatność

Pliki cookies są wykorzystywane do przechowywania Twoich ustawień i preferencji, analizy ruchu na naszych stronach, zapewniania funkcji mediów społecznościowych oraz personalizacji treści i reklam. Informacjami o korzystaniu z naszych stron dzielimy się również z naszymi partnerami z branży mediów społecznościowych, reklamy i analizy. Wyrażasz swoją zgodę firmie AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka Cookie.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 67 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ZAKUP ONLINE
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów