AURES Holdings: zdecydowana większość używanych pojazdów elektrycznych ma zaskakująco dobry stan baterii

AURES Holdings, operator sieci AAA AUTO i największy dealer samochodów używanych w Europie Środkowej, jest liderem w zakresie pomiaru rzeczywistej pojemności akumulatorów trakcyjnych pojazdów elektrycznych (BEV) na rynku wtórnym. Zgodnie z dotychczasowymi wynikami zdecydowana większość używanych pojazdów BEV doświadcza znacznie wolniejszego spadku pojemności baterii niż początkowo sądzili eksperci. Sprzedaż pojazdów z silnikami spalinowymi w AURES Holdings wyniosła 83 219 egzemplarzy w sieci AAA AUTO w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku, co stanowi wzrost o 11% w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Rekordowe wyniki, szczególnie w trzecim kwartale, osiągnięto dzięki pełnemu wdrożeniu technologii AI po kilku miesiącach intensywnych testów. Rosnący wolumen sprzedawanych pojazdów napędza potrzebę dalszej ekspansji Grupy, co w szczególności zwiększy możliwości zakupowe. Opierając się na dotychczasowym trendzie oczekuje się, że AURES Holdings sprzeda w tym roku do 110 000 samochodów.


Elektromobilność: AURES Holdings sprzedała już w tym roku ponad dwa razy więcej BEV niż w całym 2023r.

Sprzedaż pojazdów z napędem alternatywnym znacznie wzrosła (w ujęciu rok do roku dla grupy AURES Holdings), przy czym sprzedaż hybryd wzrosła o 73%, a pojazdów elektrycznych o 166% - choć nadal ze stosunkowo niskiego poziomu. „Z perspektywy elektromobilności oceniamy trzy kwartały 2024 r. jako bardzo udane. W tym okresie sprzedaliśmy 602 pojazdy elektryczne, co stanowi ponad dwukrotny wzrost rok do roku” – podkreśla Petr Vaněček, co-CEO AURES Holdings. Zainteresowanie pojazdami elektrycznymi w Europie Środkowej napotyka na poważną przeszkodę: sceptycyzm potencjalnych klientów co do ich użyteczności w codziennym użytkowaniu. Jednym z najczęściej powtarzanych mitów jest twierdzenie o szybkiej degradacji akumulatorów trakcyjnych, które rzekomo kosztują więcej niż sama cena używanego pojazdu elektrycznego. „W Aures Holdings w ciągu minionego 1,5 roku przeprowadziliśmy ponad 1 300 testów stanu (SoH) akumulatorów. Na podstawie tych testów musieliśmy odrzucić tylko kilka pojazdów” – dodaje Petr Vanecek. „Przy wykupie testujemy każdy BEV i większość PHEV. Spośród 1 283 unikalnych testów tylko w 83 pojazdach odnotowaliśmy wskaźnik SoH na poziomie poniżej 80% (przy czym kryterium reklamacji to 70%). Baterie tylko czterech pojazdów (dwóch BEV i dwóch PHEV), czyli 3% całości aut poddanych badaniu, miały wskaźnik SoH poniżej 60%” - szczegółowymi informacjami dzieli się Petr Vanecek. Diagnostyka akumulatorów odgrywa kluczową rolę w określaniu ceny przy zakupie i sprzedaży pojazdów elektrycznych (BEV). Technologia wykorzystywana przez AURES pozwala nie tylko określić stan baterii (wskaźnik SoH), ale także przeanalizować, w jaki sposób poprzedni użytkownicy traktowali baterię. Aby to zrobić, AURES wykorzystuje metodę testowania Aviloo, zwaną testem flash. Test ten trwa około 10 minut, w trakcie których bateria trakcyjna jest szczegółowo skanowana. Wynikiem testu jest raport, który zawiera ważne informacje, takie jak stan baterii, różnice w napięciach i temperaturach ogniw, a przede wszystkim tzw. punktację. „Ocena punktowa zapewnia aktualną ocenę stanu baterii. Jednym z jej elementów jest historia baterii, która obejmuje informacje o tym, jak poprzedni użytkownicy ładowali pojazd, czy bateria została przeładowana, a może rozładowana. Dla nas punktacja jest prawie tak samo ważna jak SoH. Nie zachowujemy tych danych tylko dla siebie. Jesteśmy dumni z tego, że jako pierwsi w Europie udostępniamy wszystkie te informacje. Co więcej, obecnie nie mamy sobie równych nawet na poziomie globalnym. Dane pojazdów są dostępne na naszej stronie internetowej – zawierają unikalne parametry oraz stan akumulatora ustalony w momencie zakupu” – mówi Petr Vanecek.

Całkowita sprzedaż grupy osiągnęła już w tym roku 83 219 sztuk – jest to wzrost o 11% w ujęciu rok do roku

„Trzeci kwartał roku przyniósł najwyższy popyt na samochody używane na wszystkich naszych rynkach. W tym okresie sprzedaliśmy łącznie 29 271 samochodów, co jest najlepszym wynikiem trzeciego kwartału w naszej historii od 1992 roku. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku jest to wzrost o jedną dziesiątą. W sierpniu po raz pierwszy przekroczyliśmy granicę 10 000 sprzedanych samochodów, a tym samym ponad 20 000 samochodów sprzedanych w ramach odkupu i odsprzedaży łącznie. Sierpień był naszym najsilniejszym miesiącem w historii – 10 077 sprzedanych aut. W ciągu minionych pięciu lat, czyli od roku 2019, nasza sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o prawie 6 000 samochodów” – podkreśla Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes AURES Holdings, operatora sieci salonów samochodowych AAA AUTO. Grupa sprzedaje obecnie ponad 320 samochodów dziennie.

Nowoczesna technologia i generatywna sztuczna inteligencja

W tym roku pełne wdrożenie generatywnych narzędzi AI w działach zakupu, marketingu i sprzedaży stało się głównym czynnikiem wzrostu wolumenu sprzedanych samochodów. „Od kwietnia 2024 roku wdrożyliśmy modele AI w centrum telefonicznym AURES Holdings, aby przetwarzać sugestie klientów, którzy chcieliby sprzedać nam swoje samochody. Boty AI z powodzeniem kupiły ponad 1 800 samochodów o łącznej wartości 540 mln CZK. W maju zwiększyliśmy liczbę botów, osiągając miesięczny wolumen wykupu w wysokości 120 mln CZK. Tylko w sierpniu boty AI przetworzyły ponad 14 000 zapytań, dorównując wydajnością ludziom. Średni czas komunikacji sprzedażowej został znacznie skrócony – z 4,5 godziny do zaledwie 37 minut” – opisuje zmiany Petr Vaněček. AURES wykorzystuje też sztuczną inteligencję do tworzenia opisów samochodów na stronie internetowej. „Opisy, jakie stworzyła generatywna AI, wdrażamy obecnie w przypadku 80% oferowanych samochodów. W sumie sztuczna inteligencja opracowała teksty dla ponad 43 000 samochodów, a to daje ponad dziewięć milionów słów” – dodaje Petr Vaněček.

Ekspansja: wartość tegorocznych inwestycji sięgnęła 95 mln CZK

Rekordowa liczba sprzedanych pojazdów wymaga dalszej organizacyjnej ekspansji i zwiększenia możliwości sieci firmy. AURES Holdings posiada obecnie ponad 60 oddziałów, centrów serwisowych bądź innych przedstawicielstw w pięciu krajach: Czechach, Słowacji, Polsce, Niemczech i na Węgrzech. Grupa zarządza również trzema centrami obsługi telefonicznej i pięcioma centrami importowo-eksportowymi. Grupa stale wzmacnia strukturę sieci we wszystkich krajach. W Polsce otwarto nowy oddział w Bydgoszczy. W przyszłym roku Grupa planuje otwarcie nowych oddziałów full-service w Bielsku-Białej i Zielonej Górze, jak również powiększenie powierzchni sprzedaży w Gdańsku i Krakowie oraz mocy zakupowych w Zielonej Górze i Toruniu. „Wartość tegorocznych inwestycji w rozbudowy, remonty i budowę nowych oddziałów w ramach Grupy, wyniosła łącznie 95 milionów CZK” – mówi Petr Vaněček.

Segment B2B: 7% wzrostu rok do roku

W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku sprzedaż do klientów biznesowych wzrosła o 7%. Obecnie udział pojazdów sprzedawanych w segmencie B2B wynosi 12,2%. Wśród przedsiębiorców w kraju prym wiodą nadwozia typu kombi, SUV i hatchback. Wśród modeli największą popularnością cieszy się Škoda Octavia, Superb i Kodiaq. W trzech kwartałach tego roku firmy i przedsiębiorcy odebrali 5 061 samochodów z centrów samochodowych AAA AUTO i Mototechna w Czechach, 2 688 na Słowacji i 1 984 w Polsce. „Widzimy duży postęp w sprzedaży do podmiotów gospodarczych, szczególnie w Czechach, gdzie nowa strategia sprawdziła się doskonale. W trzecim kwartale zwiększyliśmy sprzedaż o 11% w porównaniu do drugiego kwartału. W efekcie okazał się to nasz najbardziej udany kwartał. W porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku jest to nawet wzrost o 13,5%. Wakacje to sezon ogórkowy? Nie, nas to nie dotyczy, zwłaszcza w sprzedaży do klientów korporacyjnych” – stanowczo podkreśla Petr Vaněček. AURES Holdings uruchomił specjalną ofertę bezpłatnego pakietu usług dla przedsiębiorców i firm. „Wszyscy, którzy kupią u nas samochód na fakturę z NIP otrzymają pomoc w trakcie rejestracji, przegląd serwisowy po 12 miesiącach, gwarantowany odkup samochodu i roczny monitoring satelitarny auta” – wylicza Petr Vaněček. Pakiet oferuje też przedsiębiorcom różne inne korzyści, np. rabaty ilościowe począwszy od zakupu dwóch samochodów, zniżkę w wysokości 10 000 CZK na ubezpieczenie od usterek mechanicznych i elektronicznych, jak również finansowanie 0%.




Cenimy Twoją
prywatność

Pliki cookies są wykorzystywane do przechowywania Twoich ustawień i preferencji, analizy ruchu na naszych stronach, zapewniania funkcji mediów społecznościowych oraz personalizacji treści i reklam. Informacjami o korzystaniu z naszych stron dzielimy się również z naszymi partnerami z branży mediów społecznościowych, reklamy i analizy. Wyrażasz swoją zgodę firmie AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka Cookie.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ZAKUP ONLINE
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów