Chińskie marki samochodów zyskują coraz większą świadomość kupujących także na rynku wtórnym

Świadomość klientów na temat nowych chińskich marek samochodów stale rośnie, a ponad dwie trzecie kupujących jest otwartych na nowe modele. Dane pochodzące z przeprowadzonego ostatnio badania Consumer Insight Panel* w Wielkiej Brytanii wykazały, że aż 70% kupujących rozważyłoby zakup nowego lub używanego pojazdu od nowego producenta samochodów, głównie z Chin. Rosnące zainteresowanie samochodami chińskich marek na wtórnym rynku w Polsce potwierdzają dane AAA AUTO, z których wynika, że w 2025 roku sprzedano na nim 1 553 samochody marek pochodzących z Państwa Środka.

Wyniki badania wykazały, że około 65% kupujących samochody słyszało o co najmniej jednym z producentów nowych samochodów, którzy już są obecni lub planują wejście na rynek. Oznacza to, że dużym wyzwaniem dla uznanych marek europejskich, mogą być takie marki jak BYD, Jaecoo czy Omoda. Co więcej, wyniki sugerują rosnącą otwartość kupujących, zwłaszcza w wieku 25–34 lat, na wypróbowanie czegoś nowego, zamiast trzymania się znanych marek. Przede wszystkim respondenci wskazywali na konkurencyjne ceny, wysoki poziom technologii i atrakcyjny styl aut chińskich marek.

Jak wskazują wyniki badania, kierowcy wydają się również bardziej otwarci na alternatywne opcje napędów – 59% z nich deklaruje, że rozważyłoby hybrydę, a 57% samochód elektryczny. Pod względem rozpoznawalności marka BYD okazała się najlepsza – 40% kupujących słyszało o producencie samochodów, który zadebiutował w Wielkiej Brytanii w 2023 roku. Na kolejnych miejscach uplasowały się marki: Jaecoo (21%), Chery (16%), Maxus (15%) i Omoda (14%).

„Mimo, że Brytyjczycy są bardziej otwarci na nowości niż mieszkańcy Europy Środkowej, to opinie kierowców pokazują jak duże wyzwanie stoi przed dealerami uznanych marek, ponieważ wielu właścicieli samochodów z silnikiem spalinowym, w kolejnym cyklu zakupowym, będzie rozważać nie tylko opcje przejścia na nowy lub używany samochód hybrydowy lub elektryczny, ale także na nową markę samochodów. To będzie miało wpływ także na rynek aut używanych, który wciąż zalewany jest importowanymi samochodami w dużej części o wysokim stopniu zużycia i wcale nie rzadko z wątpliwą historią. Osoby sprowadzające takie auta na sprzedaż będą miały coraz większy kłopot z odsprzedażą, ponieważ klienci raczej wybiorą używane auta z Chin, które będą nowocześniejsze, młodsze oraz konkurencyjne cenowopowiedziała Karolina Topolova, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Z danych AAA AUTO wynika, że od stycznia do listopada 2025 roku na rynku wtórnym w Polsce sprzedano 1 553 samochody chińskich marek. O rosnącym ich zainteresowaniu wśród kierowców świadczy fakt, że w styczniu br. kupili tylko 80 pojazdów, a w październiku już 297 aut, czyli nastąpił wzrost o 271%. Atutami samochodów z Chin są przede wszystkim cena, wiek i przebieg. O ile średnia cena sprzedanego pojazdu na wtórnym rynku w Polsce wynosiła w październiku br. 46 732 zł, a średni wiek 11 lat i przebieg 168 864 km, to w przypadku aut marek chińskich średnia cena w październiku br. wynosiła 87 000 zł, ale średni wiek wynosił 3 lata, a przebieg 31 899 km, czyli samochody miały o 8 lat i prawie 137 000 kilometrów mniej. Dane pochodzą z raportu Barometr AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych.

 

TOP 5 najczęściej sprzedawanych marek samochodów chińskich na rynku wtórnym w Polsce w październiku 2025 r:

Marka

 

Liczba sprzedanych aut

 

Średnia cena

(zł)

Średni przebieg

(km)

Średni wiek

(lat)

Średni czas sprzedaży

(dni)

  1. MG

179

75 761

42 191

4

34

  1. BAIC

46

98 435

18 076

1

45

  1. BYD

17

155 912

19 355

1

51

  1. Dongfeng

12

75 733

16 741

1

20

  1. Maxus

11

87 645

38 205

3

103

 

TOP 5 najczęściej sprzedawanych modeli samochodów chińskich marek na rynku wtórnym w Polsce w październiku 2025 r:

Model

 

Liczba sprzedanych aut

Średnia cena

(zł)

Średni przebieg

(km)

Średni wiek

(lat)

Średni czas sprzedaży

(dni)

  1. MG HS

101

90 182

38 573

2

30

  1. MG ZS

35

62 645

41 950

2

34

  1. MG 4

16

65 831

27 672

2

12

  1. BAIC Beijing 5

10

104 920

18 736

1

17

  1. Omoda 5

8

106 813

12 363

1

12

 

*Badanie Consumer Insight Panel przeprowadzone zostało wśród 2 000 nabywców samochodów w Wielkiej Brytanii na zlecenie platformy sprzedażowej Motors, 4 listopada 2025.

 




Cenimy Twoją
prywatność

Pliki cookies są wykorzystywane do przechowywania Twoich ustawień i preferencji, analizy ruchu na naszych stronach, zapewniania funkcji mediów społecznościowych oraz personalizacji treści i reklam. Informacjami o korzystaniu z naszych stron dzielimy się również z naszymi partnerami z branży mediów społecznościowych, reklamy i analizy. Wyrażasz swoją zgodę firmie AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka Cookie.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 77 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ZAKUP ONLINE
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów