Czas największym wrogiem kierowców

Warszawa, 22 marca 2017 r. Według indeksu Samar DNB średnia cena sprzedaży nowego samochodu w 2015 roku wynosiła około 90 tys. PLN. Z chwilą opuszczenia salonu samochodowego auto traci na wartości około 11 proc., a więc do domu przyjedziemy samochodem tańszym o niemal 10 tys. PLN. Niestety z czasem następuje coraz większa utrata watości auta. Cena nowego auta spada aż o 19 proc. w pierwszym roku użytkowania. Oznacza to, że auto, za które zapłaciliśmy 90 tys. PLN po roku warte będzie około 73 tys. PLN, a po trzech latach jego wartość spadnie średnio o 46 proc., do kwoty około 49 tys. PLN!

Dlaczego tak się dzieje? Eksperci AAA AUTO określili kluczowe czynniki, które sprawiają, że część samochodów traci szybciej na wartości:

1.         Przebieg większy niż 20.000 km rocznie.

2.         Wysoka awaryjność marek aut wynikająca z badań satysfakcji ich właścicieli.

3.         Zbyt duża liczba właścicieli – im mniej, tym lepiej.

4.         Uszkodzenia karoserii, wnętrza, silnika, układu jezdnego.

5.         Niekompletna historia serwisowa i niestosowanie się do zaleceń producenta.

6.         Duże i luksusowe auta tracą więcej, ponieważ wymagają kosztowniejszej obsługi serwisowej i droższych cześci zamiennych.

7.         Wysokie spalanie.

„Im wyższa cena nowego samochodu, tym szybciej traci on na wartości, a jeszcze szybciej spada wartość wyposażenia. Dlatego warto przed zakupem samochodu zastanowić się nad dobrze wyposażonym i utrzymanym autem używanym, które można kupić już za równowartość kosztu utraty wartości nowego samochodu. To bardzo dobra alternatywa nie tylko dla osób dysponujących ograniczonymi środkami i szukających rodzinnego, ekonomicznego auta, ale także dla tych, którzy chcą kupić samochód klasy wyższej. Przykładem może być dostępna w salonie AAA AUTO Toyota Avensis Kombi 1.8 VVT-i, 147 KM z 2013 roku, która jako nowa kosztowała ponad 100 tys. PLN, a u nas jej cena wynosi obecnie 64 tys. PLN, czyli niemal o 40 proc. mniej!“ – powiedział Leos Pilnaj, Dyrektor Generalny AAA Auto w Polsce.

Przykłady samochodów używanych, które można kupić za około 40 tys. PLN, czyli równowartość średniego kosztu utraty wartości nowego samochodu po trzech latach:

 

Opel Insignia Combi 2.0 CDTI z 2011 roku  

Cena – nowy 2011: 100 tys. PLN

Cena – używany 2017: 43 tys. PLN

 

 

Ford Mondeo 1.6i z 2014 roku                                         

Cena – nowy 2014: 90 tys. PLN

Cena – używany 2017: 41 tys. PLN

 

 

Volkswagen Jetta 1.4 TSI z 2012 roku

Cena – nowy 2012: 75 tys. PLN

Cena – używany 2017: 40 tys. PLN

 

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 




Cenimy Twoją
prywatność

Używamy plików cookie, aby przeglądanie naszej witryny było dla Ciebie jak najwygodniejsze. Pliki cookie służą nam do ulepszania naszych usług, a jednocześnie możemy lepiej oferować Ci treści, które mogą być dla Ciebie interesujące i przydatne.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ONLINE ZAKUP
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów