Czy Twój Ojciec wybrałby ten sam samochód, jak większość polskich kierowców?

Samochody, brzmienie ich silników oraz zapach benzyny były, są i będą męską pasją. Już jutro obchodzimy Dzień Ojca, dlatego przyjrzyjmy się, jakie samochody są popularne wśród Polaków. W sieci salonów samochodowych AAA AUTO większość mężczyzn kupuje w tym roku duże i przestronne kombi, SUV-y oraz minivany, a najczęściej wybierają markę Opel oraz kolor czarny.

Ponad 11 proc. polskich mężczyzn wybrała w tym roku samochody używane marki Opel w sieci autocentrów AAA AUTO. Na drugim miejscu pod względem popularności plasuje się Škoda z wynikiem 7,6 proc., a na miejscu trzecim samochody Volkswagena – 7,3 proc. Spośród modeli największą atrakcją cieszył się Opel Astra, na którego zwrócił uwagę co dwudziesty klient. Natomiast 3 proc. z nich wybrało Skodę Octavię i tylko nieznacznie mniej zdecydowało się na Forda Focusa. Czwartym najlepiej sprzedającym się modelem była Kia Sportage, a pierwszą piątkę zamyka Renault Megane. Wśród modeli premium prym wiedzie Hyundai Tucson (18 proc.), a 8 proc. klientów wybrało Citroena C5 Aircross i Audi A4.

„Mężczyźni najczęściej szukają mocniejszych samochodów, nawet jeśli kupują samochód rodzinny. Po prostu chcą mieć jak najwięcej koni pod maską, nawet jeśli nie mogą mieć sportowego samochodu. Jest to również powód, dla którego mężczyźni zawsze byli bardziej skłonni do samochodów z silnikiem diesla. Jednocześnie rośnie też grono tych, którzy nie boją się samochodu hybrydowego lub czysto elektrycznego, które nie tylko oszczędzają koszty eksploatacji, ale osiągają również bardzo dobre przyspieszenie” – powiedział Petr Vaněček, dyrektor operacyjny grupy AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci centrów samochodowych AAA AUTO.

57% Polaków kupuje samochody z silnikami benzynowymi. W porównaniu z ubiegłym rokiem zainteresowanie silnikami elektrycznymi wzrosło wśród nich o ponad 2,5 razy, choć nadal jest to segment drugorzędny, ale znacząco rosnący.

Panowie preferują głównie auta z dużą przestrzenią bagażową, właśnie dlatego, że spora część klientów AAA AUTO to ojcowie. Niemal 24 proc. z nich kupuje SUV-y, 20 proc. wybiera przestronne kombi, a 9 proc. MPV. Jednak mniej więcej jeden na ponad trzech klientów nadal kupuje bardziej „poręcznego” ekonomicznego hatchbacka. Nadal dominują klasyczne manualne skrzynie biegów, ale sprzedaż samochodów z automatycznymi skrzyniami w ciągu ostatnich kilku lat potroiła się. Obecnie jedna piąta Polaków kupuje automat. Używane samochody z napędem 4x4 przyciągnęły w tym roku 10 proc. kierowców i nawet tutaj zainteresowanie wzrosło dwukrotnie w ciągu ostatnich kilku lat.

Mężczyźni preferują kolory monochromatyczne. Tendencja ta jest od dawna widoczna na rynkach europejskich. Odcienie aut, które panowie kupili w tym roku tylko to potwierdzają. Co piąty samochód kupowano w kolorze czarnym, 18 proc. w kolorze szarym, 16 proc. w kolorze srebrnym i 13 proc. w kolorze białym.

 




Cenimy Twoją
prywatność

Pliki cookies są wykorzystywane do przechowywania Twoich ustawień i preferencji, analizy ruchu na naszych stronach, zapewniania funkcji mediów społecznościowych oraz personalizacji treści i reklam. Informacjami o korzystaniu z naszych stron dzielimy się również z naszymi partnerami z branży mediów społecznościowych, reklamy i analizy. Wyrażasz swoją zgodę firmie AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka Cookie.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 63 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ZAKUP ONLINE
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów