Dla 72% kupujących auto używane ważniejsza jest cena niż marka i model

Niezależnie od tego, czy kierowcy zastanawiają się nad wyborem ekonomicznego hatchbacka, praktycznego SUV-a czy sportowego coupe, wybór wśród aut używanych jest duży, dzięki czemu potencjalni nabywcy mogą z łatwością wybrać swój samochód. Według danych AAA AUTO najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę dla 72 proc. kierowców chcących kupić używany samochód jest jego cena, a nie marka oraz model auta.

Problemy z łańcuchem dostaw oraz wzrost kosztów pracy i części samochodowych sprawiły, że wielu producentów pojazdów zostało zmuszonych do podniesienia cen swoich modeli. Obecnie najtańsze nowe samochody benzynowe, jak np: Kia Picanto, Fiat 500 czy Hyundai i10, kosztują 60 000 – 70 000 zł, ale są to samochody małe, z silnikami 1.0 l. Za taką kwotę można już kupić u profesjonalnych dilerów używane rodzinne samochody w wieku 4-5 lat, które są dużo większe, np: Opel Insignia kombi, Skoda Octavia kombi czy Ford Focus kombi.

„W czasie rosnących kosztów produktów, energii i usług, zainteresowani zwracają o wiele większą uwagę na ceny samochodów, co potwierdzają nasze dane dotyczące najważniejszych czynników branych pod uwagę przy zakupie auta używanego. Ciekawostką jest fakt, że marka oraz model samochodu wcale nie są kluczowe dla kupujących, ponieważ znalazły się za takimi czynnikami, jak oszczędność silnika oraz koszt ubezpieczenia auta. Jedno jest pewne, bez względu na to jakimi kryteriami kierujemy się przy wyborze samochodu używanego, najważniejszą kwestią przed zakupem jest sprawdzenie jego historii oraz stanu technicznego” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

5 najważniejszych czynników branych pod uwagę przez kupujących auta używane:

  1. Cena pojazdu – 72 proc.
  2. Oszczędność silnika – 61 proc.
  3. Koszt ubezpieczenia – 58 proc.
  4. Marka – 49 proc.
  5. Model – 45 proc.

Nie dziwi fakt, że koszt ubezpieczenia należy do kluczowych czynników branych pod uwagę przez kupujących samochody używane, ponieważ ceny OC rosną nieprzerwanie już od 12 miesięcy, a w ostatnim czasie podwyżki przyśpieszyły. Z najnowszego raportu „Ranking – rynek i ceny ubezpieczeń komunikacyjnych”, przygotowanego przez rankomat.pl wynika, że średnia cena OC w I półroczu 2024 r. wyniosła 610 zł i była tym samym wyższa o 108 zł (21,5 proc.) w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy zeszłego roku.




Cenimy Twoją
prywatność

Pliki cookies są wykorzystywane do przechowywania Twoich ustawień i preferencji, analizy ruchu na naszych stronach, zapewniania funkcji mediów społecznościowych oraz personalizacji treści i reklam. Informacjami o korzystaniu z naszych stron dzielimy się również z naszymi partnerami z branży mediów społecznościowych, reklamy i analizy. Wyrażasz swoją zgodę firmie AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka Cookie.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ZAKUP ONLINE
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów