Grupa AURES Holdings, obsługująca międzynarodową sieć salonów samochodowych AAA AUTO i Mototechna, w sierpniu po raz pierwszy przekroczyła 10 000 sprzedanych i 10 000 zakupionych samochodów w ciągu jednego miesiąca. To najlepszy miesiąc sprzedażowy w historii firmy od trzydziestu dwóch lat. W tym roku grupa sprzedała łącznie 73 941 samochodów, a 75 159 zakupiła w Czechach, Polsce i na Słowacji w ciągu ośmiu miesięcy br., co oznacza wzrost o 10% w porównaniu do roku poprzedniego i tym samym stanowi rekord. Samochody marki Skoda pozostają bestsellerem, stanowiąc 30% sprzedaży na rynku krajowym.
„Sierpniowy wynik 10 077 sprzedanych i 10 129 zakupionych samochodów to najwyższy miesięczny wynik sprzedaży w naszej trzydziestodwuletniej historii. W ciągu dwóch kolejnych rekordowych miesięcy wakacyjnych, po okresie testowym, w pełni wykorzystaliśmy generatywną sztuczną inteligencję w zakupach, sprzedaży i marketingu. Biorąc pod uwagę, że jesteśmy dopiero na początku pełnego wykorzystywania generatywnej AI, spodziewam się dalszego wzrostu sprzedaży w przyszłości“ – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora sieci centrów samochodowych AAA AUTO i Mototechna. „Na wzrost sprzedaży pozytywnie wpływa także rosnące zaufanie klientów, przejawiające się w stałym wzroście wskaźnika Net Promoter Score (NPS), który jako jedyni mierzymy na rynku samochodów używanych. Współpraca z niezależnymi firmami sprawdzającymi samochody w poszczególnych krajach także zwiększa zaufanie klientów. Dzięki temu nasi klienci mogą uzyskać bezpłatną, niezależną ocenę każdego samochodu na naszej stronie internetowej. W Czechach współpracujemy z Cebią, na Słowacji z Iris Ident, a w Polsce z CarVertical. Wszystko to znajduje również odzwierciedlenie w coraz szybciej rosnącej pozytywnej ocenie klientów w wyszukiwarce Google, która jest dla nas ważnym wskaźnikiem ich zadowolenia” – dodała Karolína Topolová.
Struktura samochodów sprzedawanych w AAA AUTO w lipcu i sierpniu br. przeczyła lokalnym stereotypom. W Polsce, mimo, że bestsellerami nadal są hatchbacki, które stanowiły 35,4% sprzedaży, jednak stopniowo tracą one swoją pozycję na rzecz coraz bardziej popularnych i przestronnych SUV-ów (25,6%) oraz kombi (18,8%). Co ciekawe, zmniejszył się udział samochodów benzynowych (68%) i nastąpił wzrost samochodów z silnikiem Diesla (31,1%). „Spadek sprzedaży aut benzynowych w Polsce wynika częściowo z większej sprzedaży samochodów z dieslem, a także z rosnącego zapotrzebowania na paliwa alternatywne. Tylko latem br. w ramach całej grupy sprzedaliśmy 180 samochodów czysto elektrycznych, a od początku roku ponad 500. Natomiast, w całym ubiegłym roku sprzedaliśmy 400 samochodów elektrycznych. Rosnące zaufanie do aut elektrycznych jest najbardziej widoczne wśród Czechów, dzięki stale rozwijającej się sieci punktów ładowania. Słowacy i Polacy są w dalszym ciągu bardzo ostrożni, ale nawet tutaj sprzedaż rośnie z każdym miesiącem” – wyjaśnia Karolína Topolová.
Zdecydowanie najlepiej sprzedającym się samochodem w Polsce jest Opel Astra, którego udział wzrósł w sierpniu do 5%. Na drugim miejscu znajduje się Kia Sportage (3,3%), która stopniowo dogania ukochaną przez Czechów i Słowaków Škodę Octavię (2,5%). Samochody z automatyczną skrzynią beigów kupiło 33% Czechów, 34% Słowaków i 29% Polaków.