Jaki jest idealny moment na zakup auta używanego?

Warszawa, 18 maja 2017 r. – Samochody tracą na wartości, gdy tylko wyjadą z salonu, to oczywiste. Niewiele osób jednak wie, że taka sytuacja może stanowić okazję. Z analizy AAA AUTO wynika, że w ciągu pierwszych dwóch lat auto klasy średniej może stracić na wartości nawet 40-50 proc., po czym w ciągu trzech kolejnych lat utrata wartości jest mniejsza i wynosi około 15-20 proc., aby ponownie gwałtownie wzrosnąć od piątego roku.

 

Jeśli kupimy samochód dwuletni, unikniemy największego spadku jego wartości. Takim samochodem wówczas powinno się jeździć około trzech lat, żeby sprzedać go przed kolejnym dużym spadkiem wartości. Dzięki temu możemy zaoszczędzić pokaźną sumę pieniędzy oraz cieszyć się z niemal nowego auta, którego konstrukcja jest nowoczesna, ma ekonomiczny silnik i jest wyposażone w powszechnie obowiązujące systemy bezpieczeństwa“ – powiedział Leos Pilnaj, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.

 

Mimo, że dwuletnie auto nie będzie pachniało jak nowe i może mieć ślady użytkowania po poprzednim właścicielu, jednak w wielu przypadkach może być ono wciąż objęte gwarancją na lakier, perforację czy niektóre elementy mechaniczne. Warto zwrócić uwagę, że wydatki na samochód zmieniają się wraz z jego wiekiem. W czwartym i piątym roku zaczynają rosnąć, ponieważ auta w tym wieku zbliżają się do okresu, kiedy niezbędne są poważniejsze przeglądy serwisowe. Najprawdopodobniej niezbędne będą nowe opony, klocki i tarcze hamulcowe, czy pasek rozrządu. To jest czas, w którym należy wystawić auto na sprzedaż. Jeśli będzie ono zadbane może się okazać, że uzyskamy cenę, która tylko niewiele będzie różniła się od tej, za jaką auto zostało kupione.

 

A co się dzieje po piątym roku? Następuję drugi silny spadek wartości auta, który w szczególności najbardziej dotyka samochody luksusowe. Oczywiście nie wszystkie auta starzeją się w tym samym tempie, ale wciąż najważniejszym czynnikiem wpływającym na cenę będzie jakość używanego samochodu.

 

Przykłady najlepiej sprzedających się aut używanych w AAA AUTO z przedstawioną utratą wartości:

 

 

   

2014

2013

2012

2011

2010

Ford

Focus

43 999 zł

39 374 zł

36 859 zł

32 082 zł

24 179 zł

 

   

2014

2013

2012

2011

2010

Opel

Astra

44 249 zł

40 499 zł

34 446 zł

32 774 zł

29 289 zł

 

   

2014

2013

2012

2011

2010

Volkswagen

Passat

57 509 zł

55 999 zł

52 999 zł

47 999 zł

36 249 zł

 

   

2014

2013

2012

2011

2010

Ford

Mondeo

50 499 zł

45 999 zł

40 999 zł

39 749 zł

32 374 zł

 

 

 

 

 




Cenimy Twoją
prywatność

Używamy plików cookie, aby przeglądanie naszej witryny było dla Ciebie jak najwygodniejsze. Pliki cookie służą nam do ulepszania naszych usług, a jednocześnie możemy lepiej oferować Ci treści, które mogą być dla Ciebie interesujące i przydatne.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ONLINE ZAKUP
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów