Ponad 15 000 polskich konsumentów wzięło udział w badaniu jakości, w którym wybrało najbardziej rzetelnego sprzedawcę samochodów używanych w Polsce. Przeważająca liczba uczestników badania wskazała AAA AUTO, jako firmę najbardziej uczciwą, która oferuje olbrzymi wybór sprawdzonych aut oraz ma wiele oddziałów, przyznając jej tym samym tytuł „Konsumencki Lider Jakości 2025”. To już XIV edycja ogólnopolskiego badania, którego celem jest wyłonienie najlepiej ocenianych jakościowo marek i firm dostępnych oraz funkcjonujących na polskim rynku.
„Poddanie się ocenie klientów jest dużym wyzwaniem dla każdej firmy, a tym bardziej dla naszej, która działa na bardzo wrażliwym rynku. Od ponad trzydziestu lat dokładamy starań, aby oferowane przez nas auta były sumiennie kontrolowane pod względem prawnym i technicznym. To nasza inicjatywa sprawiła, że w Polsce została wprowadzona kara za oszustwa związane z przebiegiem aut. Uważamy bowiem, że klienci nie mający możliwości sprawdzenia historii samochodów, ani ich stanu technicznego, powinni polegać na profesjonalnych sprzedawcach, którzy nie tylko oferują rzetelnie skontrolowane auta, ale także udzielają na nie gwarancji” – powiedziała Karolina Topolova, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Większość uczestników badania „Konsumencki Lider Jakości 2025”, którzy oceniali sprzedawców samochodów na polskim rynku wtórnym, wymieniali AAA AUTO jako firmę rzetelnie sprawdzającą samochody i świadczącą profesjonalne usługi. Zaraz za tym wskazywano przejrzystą ofertę, olbrzymi wybór samochodów i także możliwość odsprzedaży auta.
Zaufanie klientów do firmy przekłada się na wymierne wyniki. W ubiegłym roku zainteresowanie używanymi i prawie nowymi samochodami sprzedawanymi przez centra samochodowe AAA AUTO było rekordowe. We wszystkich krajach, w których działa firma, łączna sprzedaż wyniosła prawie 109 000 sztuk, co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. Cały pierwszy kwartał 2025 roku również był rekordowy – sprzedano wówczas łącznie 27 172 samochody.
Badania „Konsumencki Lider Jakości”, które prowadzone są od 2012 roku, za główny cel przyjmują wyłonienie liderów jakości usług i produktów dostępnych na polskim rynku. W badaniu gromadzone są opinie aktywnych konsumentów na temat jakości wybranych produktów i usług. Dodatkowo badanie daje wiedzę o tym dlaczego dane produkty i marki wybierane są jako najlepsze oraz jakie budzą skojarzenia wśród konsumentów. Badanie jest ogólnopolskie, przeprowadzane na próbie ponad 15 000 konsumentów i obejmuje swoim zasięgiem kilkaset kategorii produktowych.