Kobiety i mężczyźni preferują takie same marki aut używanych, ale różnią sie przy wyborze modelu

Kobiety i mężczyźni preferują takie same marki aut używanych,

ale różnią sie przy wyborze modelu

Znacznie wzrosło zainteresowanie mężczyzn kombi i SUV-ami, podczas gdy kobiety nadal preferują mniejsze auta

 

Warszawa, 12 lutego 2021 r. Według statystyk największego dealera samochodów używanych AURES Holdings, operatora sieci centrów samochodowych AAA AUTO, kobiety i mężczyźni mają na ogół takie same preferencje przy wyborze samochodu, ale różnią się w niektórych kwestiach. Największą różnicą jest wybór wielkości auta i konkretnego modelu.

 

W 2021 roku, pomimo pandemii koronawirusa, kiedy AURES Holdings musiał z dnia na dzień przestawiać się na sprzedaż w internecie, AURES Holdings osiągnął piąty, najlepszy wynik sprzedaży od prawie trzydziestu lat obecności na rynku. Obsłużono 70.000 klientów, w tym 80,6% mężczyzn i 19,4% kobiet.

 

„Nasze statystyki potwierdzają, że czas pandemii nie wpłynął znacząco na preferencje kupujących. W sytuacji, gdy nasze oddziały były zamknięte, klienci mieli do dyspozycji tylko sprzedaż samochodów w internecie, co zresztą okazało się bardzo udane, zazwyczaj mieli takie same preferencje przy wyborze samochodu, jak w okresie przed pandemią. Natomiast jedną ze zmian jest postrzeganie swoich potrzeb przez pryzmat wielkości auta. Klienci częściej szukają dużych kombi i SUV-ów” powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO. Większe auta preferowane były głównie przez mężczyzn, którzy w czasie pandemii kupowali samochody częściej niż kobiety.

 

Ostatni rok potwierdził, że najbardziej poszukiwaną i najlepiej sprzedającą się w całej sieci AAA AUTO była marka Škoda, która od dawna prowadzi w rankingach. Jednak wybierając konkretny model samochodu, kobiety różnią się z mężczyznami. Czeskie i Słowackie kobiety częściej wybierają Škodę Fabię, podczas gdy mężczyźni wybierają Škodę Octavię. W Polsce obie płcie najczęściej kupują Opla Astrę, z tym że mężczyźni częściej kupują większą wersję kombi. Drugą najpopularniejszą marką był Volkswagen, w której kobiety preferują model Golfa, a mężczyźni Passata. Różnica w wyborze modelu auta wynika z wielkości aut, ponieważ kobiety wolą kupować mniejsze i tańsze auta, natomiast mężczyźni wolą większe.




Cenimy Twoją
prywatność

Pliki cookies są wykorzystywane do przechowywania Twoich ustawień i preferencji, analizy ruchu na naszych stronach, zapewniania funkcji mediów społecznościowych oraz personalizacji treści i reklam. Informacjami o korzystaniu z naszych stron dzielimy się również z naszymi partnerami z branży mediów społecznościowych, reklamy i analizy. Wyrażasz swoją zgodę firmie AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka Cookie.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ZAKUP ONLINE
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów