Kobiety i mężczyźni preferują takie same marki aut używanych, ale różnią sie przy wyborze modelu

Kobiety i mężczyźni preferują takie same marki aut używanych,

ale różnią sie przy wyborze modelu

Znacznie wzrosło zainteresowanie mężczyzn kombi i SUV-ami, podczas gdy kobiety nadal preferują mniejsze auta

 

Warszawa, 12 lutego 2021 r. Według statystyk największego dealera samochodów używanych AURES Holdings, operatora sieci centrów samochodowych AAA AUTO, kobiety i mężczyźni mają na ogół takie same preferencje przy wyborze samochodu, ale różnią się w niektórych kwestiach. Największą różnicą jest wybór wielkości auta i konkretnego modelu.

 

W 2021 roku, pomimo pandemii koronawirusa, kiedy AURES Holdings musiał z dnia na dzień przestawiać się na sprzedaż w internecie, AURES Holdings osiągnął piąty, najlepszy wynik sprzedaży od prawie trzydziestu lat obecności na rynku. Obsłużono 70.000 klientów, w tym 80,6% mężczyzn i 19,4% kobiet.

 

„Nasze statystyki potwierdzają, że czas pandemii nie wpłynął znacząco na preferencje kupujących. W sytuacji, gdy nasze oddziały były zamknięte, klienci mieli do dyspozycji tylko sprzedaż samochodów w internecie, co zresztą okazało się bardzo udane, zazwyczaj mieli takie same preferencje przy wyborze samochodu, jak w okresie przed pandemią. Natomiast jedną ze zmian jest postrzeganie swoich potrzeb przez pryzmat wielkości auta. Klienci częściej szukają dużych kombi i SUV-ów” powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO. Większe auta preferowane były głównie przez mężczyzn, którzy w czasie pandemii kupowali samochody częściej niż kobiety.

 

Ostatni rok potwierdził, że najbardziej poszukiwaną i najlepiej sprzedającą się w całej sieci AAA AUTO była marka Škoda, która od dawna prowadzi w rankingach. Jednak wybierając konkretny model samochodu, kobiety różnią się z mężczyznami. Czeskie i Słowackie kobiety częściej wybierają Škodę Fabię, podczas gdy mężczyźni wybierają Škodę Octavię. W Polsce obie płcie najczęściej kupują Opla Astrę, z tym że mężczyźni częściej kupują większą wersję kombi. Drugą najpopularniejszą marką był Volkswagen, w której kobiety preferują model Golfa, a mężczyźni Passata. Różnica w wyborze modelu auta wynika z wielkości aut, ponieważ kobiety wolą kupować mniejsze i tańsze auta, natomiast mężczyźni wolą większe.




Cenimy Twoją
prywatność

Pliki cookies są wykorzystywane do przechowywania Twoich ustawień i preferencji, analizy ruchu na naszych stronach, zapewniania funkcji mediów społecznościowych oraz personalizacji treści i reklam. Informacjami o korzystaniu z naszych stron dzielimy się również z naszymi partnerami z branży mediów społecznościowych, reklamy i analizy. Wyrażasz swoją zgodę firmie AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka Cookie.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 69 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ZAKUP ONLINE
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów