Kobiety nie chcą już małych samochodów, ponad połowa z nich preferuje dużą przestrzeń bagażową

Warszawa, 8 marca 2021 r. Pandemia koronawirusa zmienia nawyki zakupowe nas wszystkich i nie inaczej jest w przypadku kobiet, które dzisiaj obchodzą swoje święto. Wybierając samochód kobiety są bardzo pragmatyczne, dlatego przedkładają praktyczność samochodu nad przesadne wyposażenie dodatkowe. Według analizy rynku przeprowadzonej przez AAA AUTO, panie coraz częściej wybierają większy bagażnik, automatyczną skrzynię biegów, silniki benzynowe, a zwłaszcza młodsze auta. Preferują również dodatkowe funkcje bezpieczeństwa, takie jak wbudowany zestaw głośnomówiący, czujniki parkowania lub system automatycznego zatrzymywania się przed przeszkodą.

 

„Jedną czwartą naszych klientów stanowią kobiety, których pragmatyzm w wyborze auta obserwujemy już od dawna. Niezależnie od tego, czy są Polkami, Czeszkami czy Słowaczkami, wszystkie koncentrują się bardziej na swoich rzeczywistych potrzebach w zakresie posiadanych możliwości finansowych. Ubiegły rok znacząco wpłynął na ich zachowania zakupowe. Z małych, praktycznych samochodów z minimalnym wyposażeniem, kobiety częściej przesiadają się do dużych SUV-ów lub kombi. Ważnym elementem jest dla nich dodatkowe wyposażenie w postaci zestawu głośnomówiącego zapewniającego bezpieczną jazdę, czujniki parkowania, tempomat czy system automatycznego zatrzymywania się przed przeszkodą” powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

 

W ubiegłym roku Polki, mimo większych oczekiwań wobec wyposażenia aut, nie wydały dużo więcej. Średnio ich wydatki na zakup auta używanego od dawna wynoszą ok. 20 tys. zł. Zdecydowana większość kobiet kupuje samochody do 10 lat. „Kobiety już od dawna kupują młodsze auta i tego nie zmieniła pandemia. Co więcej, w tym roku obserwujemy jeszcze większą skłonność do młodszych samochodów, a jedna czwarta pań kupuje nowe auto“ – dodała Karolina Topolová.

 

Najpopularniejszym nadwoziem roku wśród kobiet pozostaje hatchback (35%), za nim plasują się kombi (25%) oraz SUV-y (24%), których sprzedaż rośnie w najszybszym tempie. 62% kobiet wybiera samochód w wersji benzynowej, 20% z automatyczną skrzynią biegów, a 13% z napędem na cztery koła. Najcześciej wybieranym modelem w AAA AUTO jest Škoda Octavia, w zeszłym roku była to mniejsza Škoda Fabia. Polki wolą bardziej markę Opel, a konkretnie model Astra. 21% kobiet wybiera srebrnoszary kolor samochodu, 20% biały, a 15% czarny. „Kobiety nie są tak kapryśne, jak często sądzi opinia publiczna. Rzadko kupują samochód ze względu na jego kolor, chociaż może to pomóc w podjęciu ostatecznej decyzji w przypadku kilku identycznych samochodów” – podsumowała Karolína Topolová.

 




Cenimy Twoją
prywatność

Pliki cookies są wykorzystywane do przechowywania Twoich ustawień i preferencji, analizy ruchu na naszych stronach, zapewniania funkcji mediów społecznościowych oraz personalizacji treści i reklam. Informacjami o korzystaniu z naszych stron dzielimy się również z naszymi partnerami z branży mediów społecznościowych, reklamy i analizy. Wyrażasz swoją zgodę firmie AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka Cookie.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ZAKUP ONLINE
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów