Warszawa, 28 maja 2019 r. – Przy okazji Dnia Matki oraz Dnia Dziecka AAA AUTO, największy dealer aut używanych w Europie Środkowo-Wschodniej, zaprezentował wyniki sprzedażowe za okres styczeń 2018 – maj 2019, dotyczące segmentu aut używanych kupowanych przez kobiety. Wynika z nich, że z roku na rok dla kobiet kupujących samochody w polskich salonach firmy wzrasta znaczenie wyposażenia, stanu technicznego oraz wieku samochodów. Wśród typów nadwozi wybieranych przez Polki niezmiennie królują: kombi, MPV i SUV-y.
Udział procentowy marek i modeli samochodów wśród wszystkich samochodów sprzedanych kobietom w salonach AAA AUTO w Polsce w okresie styczeń 2018 – maj 2019:
Marka |
udział % |
Model |
udział % |
Renault |
11.4% |
Nissan Qashqai |
4.7% |
Opel |
10.7% |
Nissan Juke |
4.3% |
Nissan |
9.9 % |
Opel Astra |
3.3 % |
Kia |
7.4 % |
Dacia Duster |
3.0% |
Hyundai |
6.8 % |
Hyundai ix35 |
2.9% |
Skoda |
6.8 % |
Skoda Fabia |
2.9% |
Ford |
6.8 % |
Kia Sportage |
2.6% |
VW |
6.4 % |
Renault Clio |
2.6% |
Toyota |
3.7 % |
Ford Focus |
2.4% |
Citroen |
3.5 % |
Renault Captur |
2.2% |
Można zauważyć, że systematycznie obniża się wiek aut używanych kupowanych przez kobiety w Polsce. Średnia wieku samochodu używanego kupowanego przez Polki w 2019 roku wynosiła 7,2 lat, podczas gdy w 2018 roku wskaźnik ten wynosił 7,5 lat. Niższy wiek samochodów koreluje z ich wyższymi cenami oraz niższym przebiegiem.
Średnia wieku samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 7,5 lat (2018)/ 7,2 lat (2019)
Średnia ceny samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 34.395,80 PLN (2018)/ 37. 307,14 PLN (2019)
Średni przebieg samochodu używanego kupowanego przez kobiety: 117.138 km (2018)/ 109. 252 km (2019)
,,Stereotyp na temat tego, że kobiety wybierają małe, zgrabne i krótko mówiąc ,,piękne“ samochody już dawno odszedł do lamusa. Z naszych wyników sprzedażowych można wywnioskować, że priorytetem dla Polek jest bezpieczeństwo, komfort jazdy i przestronne wnętrze samochodu. Wiele naszych klientek jest matkami, a te z kolei wśród istotnych czynników, prócz wcześniej wymienionych, cenią także wielkość bagażnika, możliwość zamontowania fotelików dla dzieci czy inne udogodnienia przydatne w czasie podróży z dziećmi. Przykłady najczęściej wybieranych modeli aut w rodzaju ,,dużych“ samochodów, jak Nissan Qashqai czy Nissan Juke, są doskonałym odzwierciedleniem tych postaw“ - powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Najczęściej wybieranymi kolorami samochodów wśród Polek były: czarny (22%), srebrny (18%) oraz szary (18%).