Warszawa, 12 września 2019 r. – Dane sprzedażowe AAA AUTO, największego dealera aut używanych w Europie Środkowo - Wschodniej, pokazują, że Polki dużo częściej i więcej inwestują w auta używane z automatyczną skrzynią biegów niż w zeszłym roku. Średnia cena auta używanego z automatyczną skrzynią biegów kupowanego przez kobiety w polskich oddziałach AAA AUTO od stycznia do września 2019 roku wzrosła o ponad 2.000 zł w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Jednak mężczyźni stanowią wciąż największą grupę nabywców samochodów z automatyczną skrzynią biegów (71%).
Według danych AAA AUTO mężczyźni najbardziej doceniają ekonomiczność samochodów używanych z automatami i ich wysoką technologię, a kobiety z kolei bardzo cenią sobie wygodę jazdy. Wbrew powszechnemu stereotypowi dotyczącego dominacji SUV-ów, wśród samochodów z automatem wybieranych przez kobiety królują hatchbacki (33,9%), wyprzedzając SUV-y o ponad 5 procent (28,6%). SUV-y są ulubionym typem nadwozi aut używanych z automatyczną skrzynią biegów wśród mężczyzn (27%).
Ranking nadwozi samochodów z automatyczną skrzynią biegów sprzedanych w okresie 01.01.-01.09.2019 r. w oddziałach AAA AUTO w Polsce:
Typ nadwozia Mężczyźni Kobiety SUV 27,00% 28,60% Hatchback 21,80% 33,90% Kombi 19,50% 13,50% Sedan 18,30% 14,30% MPV 9,40% 8,20% Ranking modeli samochodów z automatyczną skrzynią biegów kupionych przez kobiety Ranking modeli samochodów z automatyczną skrzynią biegów kupionych przez mężczyzn w okresie 01.01.-01.09.2019 r. w oddziałach AAA AUTO w Polsce: Najpopularniejszymi modelami aut używanych z automatyczną skrzynią biegów kupowanych przez kobiety w polskich oddziałach AAA AUTO od początku roku były: Nissan Qashqai, Opel Astra “Powszechnie uważa się, że auta używane z automatyczną skrzynią biegów najczęściej kupują kobiety, gdyż jazda samochodem z tego rodzaju skrzynią biegów jest łatwiejsza. Należy mieć jednak świadomość, że automatyczna skrzynia biegów to nie tylko komfort jazdy, ale także duża ekonomiczność. Samochody używane z automatem są także często tymi prezentującymi najwyższy poziom technologii, najnowocześniejszymi. Widać, że nasze klientki są tego świadome, ponieważ z roku na rok decydują się wydać więcej pieniędzy na samochody ‘‘ – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Zarządzająca i Prezes Zarządu AURES Holdings, operatora centrum sieci AAA AUTO. Polki najchętniej wybierały samochody z automatyczną skrzynią biegów w kolorach: srebrnym, czarnym i szarym.
w okresie 01.01.-01.09.2019 r. w oddziałach AAA AUTO w Polsce:
i Volkswagen Golf. Mężczyźni z kolei najczęściej wybierali modele jak: Opel Insignia, Volkswagen Passat i Opel Astra.