Warszawa, 11 września 2017 r. – Najczęściej wyszukiwanym w internecie samochodem używanym jest Skoda Octavia, według rankingu popularności modeli aut używanych w Polsce przygotowanego przez AAA AUTO w sierpniu 2017 roku. Raport został stworzony dzięki podsumowaniu liczby wyszukań modeli na stronie internetowej dealera. W pierwszej piątce najpopularniejszych wyszukań znalazły się również 2 modele Forda: Focus i Mondeo, Opel Astra oraz Volkswagen Golf.
Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego, zawartymi w raporcie z 2016 roku, pt: „Jak korzystamy z internetu?“, wyszukiwanie informacji o towarach i usługach jest trzecią w kolejności najczęściej podejmowaną czynnością przez Polaków
w sieci, zaraz po korzystaniu z poczty elektronicznej oraz czytaniu lub pobieraniu gazet i czasopism. Co więcej, odsetek Polaków wykorzystujących internet do zdobywaniu informacji o towarach i usługach wzrósł w porównaniu do roku 2015 o ponad 14%.
W 2016 roku niemal 57% Polaków deklarowało wykorzystanie internetu do tego celu, podczas gdy w rok wcześniej odsetek ten wynosił 42%. Jak pokazują wyniki raportu przygotowanego przez AAA AUTO, Polacy niezwykle chętnie korzystają z internetu przy wyborze samochodu.
Statystyki ilości wyszukań poszczególnych modeli na stronie dealera w sierpniu 2017 roku:
|
Model |
Ilość wyszukań w sierpniu |
Marka |
Model |
|
1 |
2870 |
Škoda |
Octavia |
|
2 |
2722 |
Opel |
Astra |
|
3 |
2180 |
Ford |
Focus |
|
4 |
1988 |
Ford |
Mondeo |
|
5 |
1801 |
Volkswagen |
Golf |
|
6 |
1739 |
Audi |
A4 |
|
7 |
1670 |
Skoda |
Fabia |
|
8 |
1583 |
Volkswagen |
Passat |
|
9 |
1516 |
Toyota |
Yaris |
|
10 |
1233 |
Honda |
Civic |
|
11 |
1164 |
Opel |
Corsa |
|
12 |
1090 |
Ford |
Fiesta |
|
13 |
1058 |
Opel |
Insignia |
|
14 |
1055 |
BMW |
3 |
|
15 |
1004 |
Toyota |
Auris |
„Od początku funkcjonowania firmy AAA AUTO w Polsce obserwujemy dynamiczny wzrost ruchu na naszej stronie internetowej, szczególnie w odniesieniu do narzędzia jakim jest wyszukiwarka samochodów. Klienci przed kontaktem z konsultantem telefonicznym czy pracownikiem oddziału wolą najpierw sami zgłębić tajniki naszej oferty i najcześciej przychodzą do nas już z bardzo sprecyzowanymi oczekiwanami, bazującymi na dogłębnym zbadaniu zasobów naszej strony internetowej“ - powiedział Leos Pilnaj, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.



