Popyt na prawie nowe auta ciągle rośnie

Warszawa, 17 lipca 2019 r. – Według półrocznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w pierwszej połowie roku 2019 w Polsce pojawiło się 126.078 ofert sprzedaży samochodów używanych w wieku do 4 lat i z przebiegiem do 40 000 km, czyli prawie 9 000 aut tej kategorii więcej niż w drugiej połowie 2018 roku. Polacy od stycznia do czerwca br. sprzedawali auta droższe i z mniejszym przebiegiem niż wcześniej. Najpopularniejszymi modelami w wieku do 4 lat oferowanymi na sprzedaż od początku roku były: Opel Astra, Ford Focus i Renault Clio. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aut doszło do dużych przetasowań na przestrzeni roku, w rankingu znalazły się nowe auta: Nissan Qashqai oraz Seat Leon, spadły notowania Volkswagena i Toyoty na korzyść Renault.

Tendencja wzrostowa jest stała. W 2018 roku w Polsce pojawiło się 161.342 ofert sprzedaży samochodów używanych w wieku do 4 lat i z przebiegiem do 40 000 km, czyli o ponad 30 000 aut tej kategorii więcej niż w 2017 roku.

„Najbardziej przykuwa uwagę wzrost cen aut niemal nowych – na poziomie 6,21 procent w porównaniu do drugiego półrocza roku 2018. Na sprzedaż wystawiane są też auta ze znacznie niższym przebiegiem niż wcześniej  o ponad 3 tysiące kilometrów. Wskazuje to na rosnące możliwości zakupowe polskiego społeczeństwa oraz rosnącą świadomość w zakresie bezpieczeństwa. Cieszy mnie to, ponieważ w naszej ofercie stawiamy na auta bezpieczne, ze zweryfikowanym przebiegiem i w dobrym stanie technicznym“ – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Dane z raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży niemal nowych aut używanych na rynku wtórnym w I połowie 2019 roku:

·           Mediana ceny samochodu używanego niemal nowego: 78.900 PLN (mediana dla drugiego półrocza 2018 roku wynosiła: 74.000 PLN).

·           Mediana przebiegu samochodu używanego niemal nowego: 15.135 km (mediana dla drugiego półrocza 2018 roku wynosiła: 18.204 km).

·           Mediana wieku samochodu używanego niemal nowego: 1,3 lat (mediana dla drugiego półrocza 2018 roku wynosiła: 1,4 lat).

Najwięcej ofert sprzedaży samochodów używanych w wieku do 4 lat pojawiło się w województwie mazowieckim (29.531 ofert), a najmniej w województwie świętokrzyskim (1.933 ofert). Najdroższe „młode“ samochody oferowano natomiast w województwie podlaskim (mediana ceny: 90 000 zł), a samochody używane z najniższym przebiegiem oferowano w województwie lubuskim (mediana przebiegu: 9.999,5 km). Największa liczba ofert prezentowała samochody z silnikami benzynowymi, diesla oraz hybrydowymi.

Liczba ofert sprzedaży samochodów używanych w wieku do 4 lat z przebiegiem do 40 000 km w poszczególnych województwach wraz z medianą cen, przebiegu i wieku samochodów w I poł. 2019 roku:

Województwo

Liczba ofert                w I poł. 2019

Mediana ceny (PLN)

Mediana wieku (lat)

Mediana przebiegu (km)

Mazowieckie

29531

79900

1,4

17370

Śląskie

18666

75200

1,1

11965

Wielkopolskie

16084

72500

1,4

17000

Małopolskie

10417

82000

1,2

13586

Dolnośląskie

9200

79999

1

11896

Pomorskie

8773

89999

1,2

17935

Łódzkie

6410

79900

1,2

15232

Kujawsko-pomorskie

4138

77025

1,1

11800

Niezidentyfikowane

3786

69900

1,6

19199

Podkarpackie

3124

72500

1,6

16511,5

Zachodniopomorskie

2749

82190

1,2

12500

Podlaskie

2505

90000

1,4

16051

Lubelskie

2335

70500

1,3

15000

Warmińsko-mazurskie

2269

85700

1

12500

Lubuskie

2152

76500

1,1

9999,5

Opolskie

2006

81650

1,2

15000

Świętokrzyskie

1933

72447

1,5

16900

Ogółem

126 078

78 900

1,3

15 135

ŁĄCZNIE: 126.078 ofert w I poł. 2019r.

10 modeli niemal nowych aut używanych najczęściej ogłaszanych do sprzedaży w I poł. 2019r:

1.    Opel Astra (1 miejsce w II poł. 2018r.)

2.    Ford Focus (2 miejsce w II poł. 2018r)

3.    Renault Clio (5 miejsce w II poł. 2018r.)  

4.    Volkswagen Golf (3 miejsce w II poł. 2018r.)  

5.    Toyota Yaris (6 miejsce w II poł. 2018r.)  

6.    Skoda Octavia (7 miejsce II poł. 2018r.)  

7.    Toyota Corolla (4 miejsce w II poł. 2018r.)  

8.    Nissan Qashqai (poza pierwszą dziesiątką w II poł. 2018r.)  

9.    Toyota Auris (8 miejsce w II poł. 2018r.)  

10.  Seat Leon (poza pierwszą dziesiątką w II poł. 2018r.)  

 




Cenimy Twoją
prywatność

Używamy plików cookie, aby przeglądanie naszej witryny było dla Ciebie jak najwygodniejsze. Pliki cookie służą nam do ulepszania naszych usług, a jednocześnie możemy lepiej oferować Ci treści, które mogą być dla Ciebie interesujące i przydatne.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ONLINE ZAKUP
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów