Warszawa, 12 lipca 2018 r. – Marki samochodowe zmieniają właścicieli i są przejmowane przez koncerny motoryzacyjne, ale Polacy nie zmieniają swoich preferencji i najczęściej wybierają auta używane, których marki pochodzą z Niemiec, Japonii oraz Francji. To wniosek ekspertów AAA AUTO, którzy przeanalizowali sprzedaż aut używanych w polskich salonach firmy pod kątem narodowości marek
„Producenci samochodów lokują swoje fabryki jak najbliżej klientów, w różnych krajach i na różnych kontynentach, przejmują marki oraz wspólnie projektują modele, stąd coraz częściej kierowcy mają wątpliwości dotyczące narodowości marek aut używanych. Z naszego rankingu wynika, że Polacy najchętniej wybierają w naszej sieci samochody marek niemieckich i japońskich, na trzecim miejscu znalazły się natomiast marki z Francji. Co ciekawe tuż za podium znalazły się marki pochodzące z Korei Południowej, co świadczy o rosnącym przekonaniu kierowców do jakości aut koreańskich“ – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings Ranking narodowości marek samochodów używanych najczęściej wybieranych przez Polaków w sieci AAA AUTO: 1. Niemcy – Opel, Volkswagen, BMW, Audi 2. Japonia – Toyota, Nissan, Suzuki, Mitsubishi, Honda, Mazda, Subaru 3. Francja – Renault, Peugeot, Citroen 4. Korea Południowa – KIA, Hyundai 5. USA – Ford, Chevrolet, Chrysler, Jeep, Dodge 6. Republika Czeska – Skoda 7. Włochy – Fiat, Alfa Romeo, Lancia 8. Hiszpania – Seat 9. Szwecja – Volvo, Saab 10. Wielka Brytania – Land Rover, Jaguar Dla kupujących samochody używane ważna jest narodowość marki – dlatego też niektóre marki kierowcy postrzegają jako mniej godne zaufania, a innym ufają prawie bezgranicznie. Istotne są także cena, wygląd, a także jakość auta używanego w aspekcie prawnym i technicznym.