Grupa AURES Holdings, operator największej sieci sprzedaży samochodów używanych AAA AUTO i Mototechna, osiągnęła po trzech kwartałach 2025 roku najlepsze wyniki w swojej historii. Łącznie sprzedała 86 226 samochodów, czyli o 300 aut więcej niż w całym ostatnim przedcovidowym roku 2019. Tegoroczny trzeci kwartał był jednocześnie najlepszym trzecim kwartałem w historii firmy, ponieważ po raz pierwszy przekroczono pułap 30 000 sprzedanych aut. U podstaw tego sukcesu znajduje się kontynuacja digitalizacji i ekspansji działalności operacyjnej, jak również rozwój segmentacji oferty oraz grup klientów.
„Tegoroczne wyniki potwierdzają, że nasza strategia rozwoju i segmentacji klientów działa na wszystkich rynkach. Odnotowujemy wzrosty w Polsce, Czechach i na Słowacji, a jednocześnie utrzymujemy wysoki poziom satysfakcji klientów” – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings.
Grupa działa obecnie w ponad 70 lokalizacjach w czterech krajach: Czechy, Polska, Słowacja i Węgry. Prowadzi trzy centra obsługi telefonicznej i pięć centrów importowo-eksportowych. Oferuje ponad 19 000 samochodów i codziennie sprzedaje ponad 340 pojazdów.
Rekordowy wzrost i rozwój sieci
Największy wzrost w ujęciu rok do roku Grupa odnotowała w Czechach, znaczące wzrosty miały miejsce również w Polsce i na Słowacji. Do końca 2025 roku Grupa planuje pobić ubiegłoroczny rekord 109 000 sprzedanych samochodów.
W maju tego roku Grupa AURES Holdings powiększyła możliwości oddziału w Poznaniu o 30 samochodów, a w sierpniu rozbudowała oddział w Bydgoszczy, w którym teraz oferuje o 130 samochodów więcej. Z kolei, na początku lata uruchomiony został nowy główny budynek autocentrum w Zabrzu. AURES Holdings rozwija swoją sieć sprzedaży mając na uwadze także ekologię i oszczędność energii. Oddział w Zabrzu został wyposażony w panele fotowoltaiczne o mocy 22 kWp (kilowatów mocy szczytowej). Natomiast, w pierwszym kwartale 2026 roku uruchomiona zostanie ekologiczna myjnia samochodowa w oddziale w Piasecznie pod Warszawą.
W Polsce, podobnie jak w innych krajach, Grupa uruchomi ekspresowe oddziały AAA AUTO, czyli małe punkty z szybką obsługą w mniejszych miastach liczących 15-20 tys. mieszkańców. To koncepcja podobna do tej, według której obecnie budowane są mniejsze centra handlowe. Klienci są coraz mniej skłonni daleko jechać na zakupy i coraz bardziej cenią swój czas. Grupa wybiera lokalizacje w miejscach o dużym natężeniu ruchu klientów, głównie przy centrach handlowych. Pierwszy ekspresowy oddział AAA AUTO w Polsce powstanie w Rzeszowie.
Gwarancja na używany samochód
Gwarancje i programy ubezpieczeniowe są dziś standardem na rynku wtórnym, zwłaszcza w przypadku dużych dealerów, jednak ich jakość znacząco się różni. W zakresie tzw. produktów gwarancyjnych Grupa AURES Holdings posiada dwudziestoletnie doświadczenie zdobyte w Czechach, gdzie klienci coraz częściej preferują samochody objęte gwarancją lub ochroną ubezpieczeniową. W Polsce obecnie ponad 60% klientów firmy wybiera jedną z opcji programu Carlife, a około 40% regularnie przedłuża ochronę na kolejne lata. Ten trend odzwierciedla rosnącą świadomość wartości produktów ubezpieczeniowych oraz świadome podejście do inwestycji w samochód.
„Kupując samochód używany u mniejszego sprzedawcy lub pośrednika zamiast w AAA AUTO, zazwyczaj otrzymamy jedynie podstawową, ustawową gwarancję na wady ukryte, która obowiązuje przez rok i często jest trudna do skutecznego wyegzekwowania. My jednak idziemy o krok dalej: każde sprzedane auto jest naszą faktyczną własnością, co oznacza pełną odpowiedzialność prawną i techniczną z naszej strony. To odróżnia nas od wielu mniejszych komisów lub pośredników, którzy często oferują samochody w imieniu osób trzecich, a ich gwarancje są ograniczone i trudne do wyegzekwowania. Pewność co do jakości technicznej pojazdu zapewniamy już na etapie jego zakupu. W proces weryfikacji samochodów inwestujemy miliony złotych. Obejmuje on zarówno sprawdzanie w bazach danych z historią pojazdów, jak i kontrole techniczne, diagnostykę komputerową oraz jazdy testowe. Kluczowym elementem procesu weryfikacji naszych aut jest również współpraca z renomowaną międzynarodową firmą carVertical, dysponującą milionami danych dotyczących historii pojazdów z całej Europy” – powiedział Petr Vaněček, dyrektor generalny i członek zarządu AURES Holdings.
Zasadniczą różnicą między gwarancją AURES Holdings a resztą rynku jest program Carlife, który wyróżnia się unikalną elastycznością i szerokim zakresem ochrony. Firma oferuje kupującym ubezpieczenie dla pojazdów, których pierwsza rejestracja miała miejsce nawet 20 lat temu, co daje jej wyraźną przewagę nad rynkiem. Można uzyskać także najwyższej klasy program DELUXE dla pojazdów do pięciu lat, a w wybranych taryfach programu Carlife nie obowiązują żadne ograniczenia dotyczące liczby przejechanych kilometrów. W AAA AUTO klienci mogą wybierać spośród czterech wariantów: Comfort, Advantage, Deluxe oraz specjalistycznego e-Deluxe dla samochodów elektrycznych. Warunki poszczególnych programów różnią się limitami świadczeń oraz zakresem objętych elementów, co pozwala firmie zaoferować odpowiednie rozwiązanie dla większości pojazdów dostępnych na rynku. Oferowana ochrona może trwać nawet trzy lata, co jest na polskim rynku wyjątkowe, a do podstawowej ochrony zalicza się silnik i skrzynię biegów. Program Carlife może obejmować również ubezpieczenie klimatyzacji, sprzęgła lub hamulców, a więc komponentów, które u konkurencji są często wyłączone z ochrony lub w ogóle nie podlegają ubezpieczeniu.
Segmentacja – klucz do długoterminowego wzrostu
Według dyrektora generalnego i członka zarządu AURES Holdings, Petra Vaněčka, zaawansowana praca z segmentami klientów stała się głównym motorem wzrostu.
„Modele segmentacyjne, na których się opieramy, pozwalają nam dokładnie zrozumieć potrzeby poszczególnych grup – od młodych początkujących po zaawansowanych kierowców powyżej 65 roku życia. Dzięki temu potrafimy lepiej ukierunkować zarówno ofertę, jak i komunikację” – wyjaśnił Petr Vaněček.
Od połowy 2024 roku Grupa AURES Holdings odnotowała niemal podwojenie liczby młodych klientów kupujących swój pierwszy samochód. Początkujący kierowcy coraz częściej wybierają sportowe marki, takie jak BMW czy Audi zamiast tradycyjnej Škody. Z drugiej strony niemal 10% nabywców stanowią klienci w wieku 65+. Często wybierają kompaktowe SUV-y lub mniejsze modele o niższym zużyciu paliwa i preferują tradycyjne marki. W tym segmencie Grupa AURES Holdings odnotowuje wyższą średnią cenę samochodu niż wcześniej, co wskazuje na rosnącą siłę nabywczą populacji doświadczonych kierowców.
„Dzięki szczegółowej znajomości klientów możemy lepiej planować asortyment, aktywność marketingową i strukturę oferty pojazdów w zależności od poszczególnych grup rynkowych. Segmentacja pomaga nam utrzymać stabilny wzrost nawet w zmiennych warunkach gospodarczych” – dodał Petr Vaněček.
Klienci ufają marce bardziej niż kiedykolwiek wcześniej
Zdaniem Karolíny Topolovej kluczem do sukcesu jest nie tylko sieć i technologie, ale także rosnące zaufanie klientów.
„Jesteśmy jedyną firmą na rynku wtórnym, która regularnie mierzy wskaźnik Net Promoter Score (NPS). Dzięki współpracy z firmą Cebia w Republice Czeskiej oraz CarVertical w Polsce i na Słowacji, nasi klienci uzyskują bezpłatny dostęp do niezależnych raportów na temat historii samochodów w naszej ofercie. To znacząco zwiększa ich pewność przy zakupie i znajduje pozytywne odzwierciedlenie także w ocenach w Google” – podkreśliła Karolina Topolova.
Zmiana trendów w preferencjach kupujących samochody używane
Z perspektywy typu nadwozia po raz pierwszy w historii Grupy AURES Holdings w sprzedaży dominują SUV-y – w Polsce stanowią aż 31,8%, a w Czechach 27,5% wszystkich transakcji. Rośnie również popularność samochodów z automatyczną skrzynią biegów (rok do roku: wzrost o 21%) oraz aut z napędami alternatywnymi. Sprzedaż samochodów hybrydowych wzrosła o 51%, a elektrycznych – aż o 133%. Łącznie Grupa sprzedała w tym roku już ponad 1 400 samochodów elektrycznych – najczęściej są to Tesla Model 3 i Volkswagen ID.
TOP 10 najczęściej sprzedawanych modeli samochodów w sieci AAA AUTO w ciągu trzech kwartałów 2025 roku:
|
|
Czechy |
Polska |
Słowacja
|
|
1. |
Škoda Octavia |
Opel Astra |
Škoda Octavia |
|
2. |
Škoda Fabia |
Kia Sportage |
Škoda Fabia |
|
3. |
Škoda Superb |
Škoda Octavia |
Škoda Superb |
|
4. |
VW Passat |
Kia Ceed |
Kia Ceed |
|
5. |
Hyundai i30 |
Nissan Qashqai |
VW Passat |
|
6. |
Škoda Kodiaq |
Toyota Corolla |
Hyundai i30 |
|
7. |
VW Golf |
VW Passat |
VW Golf |
|
8. |
Hyundai Tucson |
Ford Focus |
Kia Sportage |
|
9. |
Škoda Karoq |
Opel Insignia |
Hyundai Tucson |
|
10. |
Kia Ceed |
Dacia Duster |
Opel Astra |



