Warszawa, 18 czerwca 2019 r. – Z okazji zbliżającego się Dnia Ojca eksperci AAA AUTO przeanalizowali preferencje zakupowe mężczyzn, z których wynika, że dla dużej cześci mężczyzn zdecydowane znaczenie ma rozmiar auta.
Według danych AAA AUTO z pierwszego półrocza 2019 roku, mężczyźni najczęściej kupowali samochody: kombi – 17,8 %, SUV – 15%, MPV – 9%. Natomiast w całej Grupie AAA AUTO wyniki rozkładały się następująco: kombi – 26,8%, SUV – 15,8%, 11% – MPV. Ulubionymi modelami samochodów we wszystkich krajach Grupy AAA AUTO – Czechach, Polsce, Słowacji i na Węgrzech – były: Skody (Octavia, Fabia, Superb), Volkswageny (Passat, Golf) oraz Fordy (Focus, Mondeo).
„Wielu mężczyzn uważa, że wielkość auta ma znaczenie, z punktu widzenia bezpieczeństwa, pojemności bagażnika, czy przestrzeni we wnętrzu. Pod uwagę biorą także psychologię, ponieważ uważają, że duże auto jest reprezentacyjne i świadczy o ich statusie społecznym. Ale jest także druga strona medalu, duże auto to większy koszt, większe wydatki eksploatacyjne, wyższe spalanie. Niemniej jednak, rynek aut używanych ma tak bogatą ofertę, że każdy znajdzie dla siebie duże auto, czy to pod względem rozmiarów zewnętrznych, czy pojemności silnika” – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Najczęściej wybierane modele samochodów przez mężczyzn w Grupie AAA AUTO
w pierwszym półroczu 2019 roku:
Nr |
Model samochodu |
1 |
Skoda Octavia kombi |
2 |
Volkswagen Passat kombi |
3 |
Suzuki Grand Vitara |
4 |
Ford Focus kombi |
5 |
Kia Sorento |
6 |
Skoda Superb kombi |
7 |
Hyundai i30 kombi |
8 |
Volkswagen Golf kombi |
9 |
Opel Astra kombi |
10 |
Renault Megane kombi |