W październiku br. na polskim rynku wtórnym sprzedano 289 556 samochodów, czyli o 3 658 aut więcej niż we wrześniu br. Jednocześnie średnia cena sprzedanego pojazdu wzrosła o 713 zł i wyniosła 46 732 zł. Czas oczekiwania na kupca pozostał bez zmian i wyniósł średnio 40 dni. Średni wiek auta utrzymał się na poziomie 11 lat, a średni przebieg nieznacznie obniżył się do 168 854 km. Dane pochodzą z miesięcznego raportu Barometr AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych.
„Październik przyniósł dalszy wzrost liczby sprzedanych samochodów, przy jednoczesnym utrzymaniu stabilnych parametrów rynku. Średnia cena aut nieznacznie wzrosła, a czas sprzedaży pozostał bez zmian, co potwierdza, że popyt i podaż pozostają w równowadze, a decyzje zakupowe zapadają w sposób przemyślany. Klienci wciąż mają szeroki wybór aut w różnych przedziałach cenowych, a sprzedający, którzy realistycznie kształtują ceny, stosunkowo szybko znajdują nabywców“ – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
W październiku 2025 roku na rynku wtórnym w Polsce sprzedano 29 890 samochodów prawie nowych, które mają średnio 3 lata i przebieg do 44 tys. km. To o 1 376 aut więcej niż we wrześniu br. Średnia cena tych pojazdów wyniosła 148 787 zł, co oznacza nieznaczny wzrost o 136 zł w porównaniu do września br. (148 651 zł). Średni przebieg zwiększył się z 43 698 km do 44 278 km, natomiast średni czas sprzedaży skrócił się do 57 dni, co ponownie czyni go najkrótszym w porównaniu do rynku czeskiego (82 dni) i słowackiego (71 dni).
W październiku br. najwięcej sprzedanych zostało samochodów w przedziale cenowym 20–40 tys. zł (69 173 aut), czyli o 0,1% mniej niż we wrześniu br. (69 275 aut) oraz o 18% mniej niż w październiku ubiegłego roku (84 318 aut). Wysoka sprzedaż utrzymuje się także wśród najtańszych pojazdów do 10 tys. zł (56 626 aut) – to nieznacznie mniej niż miesiąc wcześniej (56 851 aut) i aż o 15% mniej niż rok temu (66 632 aut). Udział tej kategorii na rynku nieco się obniżył – z 20,8% we wrześniu do 20,5% w październiku br., pozostając jednak na podobnym poziomie jak rok temu (20,4%).
Przedziały cenowe samochodów sprzedanych na rynku wtórnym w październiku 2025 r:
|
Przedział cenowy |
Liczba sprzedanych aut |
Średnia cena (zł) |
Średni przebieg (km) |
Średni wiek |
Średni czas sprzedaży |
|
|
0 – 10 000 zł |
56 626 |
5 607 |
244 560 |
20 |
27 |
|
|
10 001 – 20 000 zł |
53 026 |
15 203 |
217 458 |
16 |
35 |
|
|
20 001 – 40 000 zł |
69 173 |
29 807 |
186 315 |
12 |
39 |
|
|
40 001 – 60 000 zł |
40 313 |
49 845 |
151 038 |
9 |
42 |
|
|
60 001 – 80 000 zł |
25 614 |
70 188 |
123 644 |
7 |
45 |
|
|
80 001 – 99 000 zł |
15 296 |
90 381 |
102 785 |
6 |
50 |
|
|
99 001 – 120 000 zł |
8 350 |
111 223 |
90 269 |
5 |
54 |
|
|
120 001 – 150 000 zł |
8 068 |
133 626 |
81 200 |
4 |
57 |
|
Biorąc pod uwagę dane regionalne, w październiku 2025 r. najwięcej samochodów używanych sprzedano w województwie mazowieckim – 50 262 sztuki, a najmniej w opolskim – 3 967. Najdroższe auta oferowano w województwie mazowieckim, gdzie średnia cena wyniosła 56 183 zł, natomiast najtańsze w warmińsko-mazurskim, ze średnią ceną 38 621 zł. W porównaniu do września br. największy wzrost średnich cen odnotowano w województwie opolskim – o 4 061 zł (+9,8%), natomiast największy spadek w województwie zachodniopomorskim – o 444 zł (-1,1%).
Liczba sprzedanych samochodów na wtórnym rynku w poszczególnych województwach wraz ze średnią cen, przebiegu i wieku, w październiku 2025 r:
|
Województwo
|
Liczba sprzedanych aut |
Średnia cena (zł) |
Średni przebieg (km) |
Średni wiek |
Średni czas sprzedaży |
|
Mazowieckie |
50 262 |
56 183 |
164 947 |
10 |
41 |
|
Wielkopolskie |
36 438 |
45 511 |
158 007 |
10 |
39 |
|
Śląskie |
33 983 |
46 057 |
158 729 |
10 |
41 |
|
Małopolskie |
24 119 |
47 101 |
162 209 |
11 |
41 |
|
Dolnośląskie |
22 526 |
43 325 |
176 464 |
12 |
39 |
|
Pomorskie |
17 785 |
49 763 |
175 598 |
11 |
37 |
|
Łódzkie |
17 163 |
42 351 |
170 536 |
11 |
38 |
|
Kujawsko-Pomorskie |
15 740 |
44 397 |
175 510 |
11 |
38 |
|
Lubelskie |
11 230 |
39 069 |
187 736 |
12 |
38 |
|
Podkarpackie |
10 430 |
43 718 |
168 590 |
11 |
37 |
|
Zachodniopomorskie |
9 859 |
41 369 |
180 504 |
12 |
38 |
|
Świętokrzyskie |
9 759 |
40 345 |
182 258 |
12 |
40 |
|
Lubuskie |
8 013 |
39 408 |
182 117 |
12 |
37 |
|
Warmińsko-mazurskie |
7 798 |
38 621 |
185 090 |
12 |
38 |
|
Podlaskie |
6 873 |
47 509 |
168 955 |
11 |
39 |
|
Opolskie |
3 967 |
45 427 |
173 969 |
11 |
41 |
W październiku br. najczęściej sprzedawały się samochody z silnikami benzynowymi – 140 951 aut, przed pojazdami z silnikami diesla – 117 438. W dalszej kolejności znalazły się samochody napędzane LPG (16 674), hybrydowe (11 569) oraz elektryczne (2 840). Niewielką część rynku stanowiły auta z napędem CNG (62), wodorowym (5) i E85 (2).
Najczęściej wybieranym modelem na rynku wtórnym w Polsce niezmiennie pozostaje Opel Astra, którego średnia cena sprzedaży w październiku wyniosła 20 908 zł. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen Golf ze średnią ceną 29 423 zł, a podium po raz pierwszy od kilku miesięcy zamknęło Audi A4 sprzedawane średnio za 35 458 zł. Najczęściej wybieranym rodzajem nadwozia był hatchback, a następnie SUV oraz kombi.
10 modeli aut używanych najczęściej sprzedawanych na rynku wtórnym w Polsce w październiku 2025 r:
|
Model
|
Liczba sprzedanych aut |
Średnia cena (zł) |
Średnia przebiegu (km) |
Średni wiek |
Średni czas sprzedaży |
|
6 737 |
20 908 |
187 229 |
12 |
36 |
|
5 891 |
29 423 |
192 714 |
13 |
36 |
|
5 456 |
35 458 |
225 895 |
14 |
38 |
|
5 418 |
39 314 |
208 957 |
14 |
39 |
|
4 693 |
24 075 |
183 654 |
11 |
39 |
|
4 623 |
36 077 |
220 981 |
12 |
40 |
|
4 565 |
41 557 |
194 226 |
10 |
38 |
|
4 007 |
58 495 |
219 876 |
12 |
43 |
|
3 614 |
33 173 |
136 182 |
11 |
30 |
|
3 494 |
30 139 |
201 678 |
14 |
37 |



