Rynek używanych hybryd bije rekordy

Warszawa, 21 sierpnia 2019 r. – Z analizy ekspertów AAA AUTO wynika, że od 2017 roku rynek używanych samochodów hybrydowych wzrósł o 50 proc. Tylko w I półroczu 2019 roku klienci mogli wybierać spośród 3.035 hybryd, czyli niemal tylu, ile w całym 2018 roku, w którym wystawiono na sprzedaż 3.110 takich aut. Niekwestionowanym liderem tego segmentu jest marka Toyota, do której należy aż 85 proc. wtórnego rynku hybryd.

 

                                                                                                    

 

Wraz z rosnącą ofertą używanych aut hybrydowych, rosną także ich ceny. Nastąpił olbrzymi skok cen w ciągu zaledwie dwóch lat, ponieważ o ile mediana ceny w 2017 roku wynosiła 81.900 złotych i 87.900 złotych w 2018 roku, to w 2019 roku mediana ceny wynosi już 95.900 złotych, co oznacza wzrost o 17 proc. Spadła za to mediana przebiegu z 18.395 km w 2017 roku do 17.000 km w 2019 roku. Zarówno w 2017 jak i 2018 roku, pierwsze miejsce zajmowała Toyota Auris, ale w 2019 roku wyprzedził ją model C-HR, którego charakterystyczna sylwetka wyróżnia się na drodze.

 

 

 

„Większa liczba aut hybrydowych na rynku wtórnym oraz pierwotnym świadczy przede wszystkim o rosnącej potrzebie kierowców ograniczania wydatków na paliwo oraz konieczności realizacji restrykcji Unii Europejskiej w zakresie zmniejszania emisji CO2. W naszych oddziałach w Polsce i Europie Środkowej obserwujemy rosnące zainteresowanie zakupem używanych hybryd, które są niemal nowe i mają stosunkowo niski przebieg, ale jednak są tańsze niż auta dostępne na rynku pierwotnym– powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

 

 

 

Najczęściej ogłaszane do sprzedaży używane samochody hybrydowe w Polsce w I połowie 2019 roku:

 

 

 

1.                Toyota C-HR

2.                Toyota Auris

3.                Toyota RAV 4

4.                Toyota Yaris

5.                Toyota Prius

6.                Kia Niro

7.                Lexus NX

8.                Ford Mondeo

9.                Lexus CT

10.             Toyota Corolla

 

 

 

Trzeba jednak pamiętać, że chociaż auto hybrydowe gwarantuje znakomitą ekonomikę spalania oraz niską emisyjność, nie dla wszystkich będzie ono stanowiło oczywisty wybór. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się w mieście, które siłą rzeczy wymusza częste zatrzymywanie się i wówczas hybryda przełącza się na tryb elektryczny, niż podczas długich podróży z dużą prędkością, w trakcie których auto napędza tradycyjny silnik spalinowy.

 




Cenimy Twoją
prywatność

Używamy plików cookie, aby przeglądanie naszej witryny było dla Ciebie jak najwygodniejsze. Pliki cookie służą nam do ulepszania naszych usług, a jednocześnie możemy lepiej oferować Ci treści, które mogą być dla Ciebie interesujące i przydatne.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 72 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ONLINE ZAKUP
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów