Silniki o pojemności powyżej 2 litrów nie zdominowały rynku aut używanych w 2018 roku

Warszawa, 26 luty 2019 r. Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki, podczas szczytu klimatycznego COP24 w grudniu 2018 roku, zapowiedział wprowadzenie nowego podatku dla kupujących używane samochody z importu z silnikami o pojemności powyżej dwóch litrów. Według danych sprzedażowych AAA AUTO, największego dealera aut używanych w Europie Środkowo – Wschodniej, w 2018 roku samochody z silnikami o takiej pojemności stanowiły tylko 17% wśród wszystkich sprzedanych aut w polskich salonach dealera.

 

W 2018 roku wśród samochodów używanych najpopularniejsze były silniki o pojemności do 1.9 litra, które stanowiły 78 proc. sprzedanych aut w polskich salonach AAA AUTO. Drugą lokatę zajęły silniki do 2.5 litra (17 proc. sprzedaży). Silniki powyżej 2.5 litra znalazły się na trzecim miejscu (5 proc. sprzedaży).

 

„Na rynku aut używanych jest stosunkowo małe zainteresowanie samochodami z silnikami o pojemnośći powyżej dwóch litrów, co wynika ze zbyt wysokiej ceny takich aut oraz kosztów ubezpieczenia
i bieżącej eksploatacji. Stan ten potwierdzają wyniki sprzedaży tego typu samochodów, które stanowią tylko 17 proc. wszystkich sprzedanych aut
w polskich salonach AAA AUTO. Dlatego zapowiadany podatek od aut z mocnymi silnikami nie dotknie większości Polaków, których zdolność nabywcza jest przeciętna i mogą pozwolić sobie na zakup aut tańszych, ze słabszymi silnikami, ale za to bardziej ekonomicznych. – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

 

Najczęściej sprzedawanymi modelami wśród aut z silnikiem powyżej 2.0 l w salonach AAA AUTO w 2018 roku były:

 

1)    VW Passat kombi

2)    Opel Insignia kombi

3)    Ford Mondeo kombi

4)    Ford Mondeo hatchback

5)    Kia Sportage CRDi

6)    Toyota Avensis kombi

7)    Nissan Qashqai

8)    VW Passat sedan

9)    Opel Insignia hatchback

10) Toyota RAV 4

 

Natomiast w styczniu tego roku wśród samochodów używanych najpopularniejsze były silniki o pojemności do 1.9 litra, które stanowiły 76 proc. sprzedanych aut w polskich salonach AAA AUTO. Drugą lokatę zajęły silniki do 2.5 litra (18 proc. sprzedaży). Silniki powyżej 2.5 litra znalazły się na trzecim miejscu (6 proc. sprzedaży).

 

Najczęściej sprzedawanymi modelami wśród aut z silnikiem powyżej 2.0 l w salonach AAA AUTO w styczniu 2019 roku były:

 

1)    Ford Mondeo

2)    Opel Insignia kombi

3)    VW Passat kombi

4)    Toyota Avensis kombi

5)    Hyunda ix35

6)    Mitsubischi Outlander

7)    Nissan Qashqai

8)    Kia Sportage

9)    Toyota RAV 4

10) Peugeot 508

 

 




Cenimy Twoją
prywatność

Używamy plików cookie, aby przeglądanie naszej witryny było dla Ciebie jak najwygodniejsze. Pliki cookie służą nam do ulepszania naszych usług, a jednocześnie możemy lepiej oferować Ci treści, które mogą być dla Ciebie interesujące i przydatne.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ONLINE ZAKUP
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów