Warszawa, 29 września 2016 r. – Tegoroczne lato było tradycyjnie domeną dużych samochodów rodzinnych takich jak: MPV, SUV oraz aut terenowych. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, Grupa AAA AUTO sprzedała latem aż 76,6% więcej tego typu aut używanych. Do tej pory sprzedaż ogółem w Grupie AAA AUTO wzrosła na przestrzeni roku prawie trzykrotnie. Najpopularniejsze modele używanych samochodów rodzinnych to: Opel Meriva, Renault Grand Scenic i Ford Fusion.
Kupujący duże auta typu SUV i MPV kierują się przy wyborze nie tylko ilością przestrzeni i bezpieczeństwem, ale także komfortem oraz wyglądem samochodów. Ponadto dzięki nowoczesnym silnikom zastosowanym w tego typu autach, znacznie zmniejszyło się zużycie paliwa.
„Ceny paliw od dłuższego czasu pozostają na akceptowalnym poziomie, a różnice pomiędzy cenami oleju napędowego i benzyny w dalszym ciągu są minimalne. W przypadku SUV-ów i MPV nasi klienci wybierają mniej więcej po równo silniki benzynowe i diesle, mimo, że diesel pozwala na większe oszczędności podczas częstszych i dłuższych podróży. Coraz bardziej rozwierające się nożyce cenowe pomiędzy autami nowymi a używanymi, mają ogromny wpływ na wzrost liczby klientów, którzy mogą pozwolić sobie na kupno używanego, rocznego lub dwuletniego SUVa, w znacznie niższej cenie niż nowy” – powiedział Ken Scarratt, Dyrektor Generalny AAA AUTO w Polsce.
Według statystyk AAA AUTO, popularność używanych SUV-ów i MPV z manualna skrzynią biegów wzrosła o 77,7% do 83,1%, w porównaniu z zeszłorocznym sezonem letnim. Najbardziej popularna jest marka Renault, a następnie Opel i Nissan. Najbardziej popularną wersją silnika jest 1.6, a 30,7% klientów preferuje napęd na cztery koła. Kupujący najczęściej wybierają auta czarne i srebrne.