Na to zwracają uwagę klienci
Większość transakcji realizowanych w AAA Auto u progu sezonu wakacyjnego dotyczy samochodów typu MPV w wersji hatchback. Ważnym czynnikiem wyboru jest bowiem funkcjonalność auta w kontekście rodzinnym. Statystyczny kupujący wyjeżdża z autocentrum AAA Auto jako właściciel samochodu klimatyzowanego, w którym komfortowo może podróżować czterech, a nawet pięciu pasażerów, z pojemnym bagażnikiem. Na taki samochód jest gotów wydać 25-50 tys. zł. Zainteresowani kategorią samochodów SUV, często z napędem na obie osie, są przygotowani na wydatek w granicach 40 tys. zł.
- Duże samochody używane typu MPV i SUV stają się coraz bardziej popularne wśród polskich kierowców, zwłaszcza w okresie przedwakacyjnym. Funkcjonalność aut w tym segmencie cenią zarówno mężczyźni, jak i kobiety, które obecnie stanowią 25 proc. kupujących auta w tej kategorii. Co więcej, popyt na takie pojazdy jest wciąż większy niż podaż. Można więc oczekiwać, że zadbane auto uda się sprzedać z korzyścią nawet po kilku latach. W tym roku powodzeniem cieszą się Renault Scenic i Skoda Roomster - powiedział Przemysław Vonau, Dyrektor Generalny w AAA Auto Polska.
Klienci kierują się w wyborze auta przede wszystkim wielkością i pojemnością, ale także ekonomicznością silnika. Te czynniki są szczególnie istotne przy długich wyjazdach wakacyjnych. Coraz większe znaczenie ma również wyposażenie samochodu, wpływające na komfort jazdy i użytkowania auta, m.in. klimatyzacja, nawigacja, chłodzone schowki, bagażnik dachowy, czy możliwość podłączenia przenośnej lodówki. Ważną kwestią podczas rodzinnych wyjazdów jest także dowolna konfiguracja foteli i oczywiście bezpieczeństwo pasażerów.