Ochłodzenie na rynku aut używanych

W listopadzie br. na polskim rynku wtórnym sprzedano 271 115 samochodów, czyli o 27 712 aut mniej niż w październiku br. Jednocześnie średnia cena sprzedanego pojazdu wzrosła o 1 072 zł i wyniosła 47 944 zł., a czas oczekiwania na kupca wydłużył się z 40 do 42 dni. Natomiast średni przebieg sprzedanych aut nieznacznie się obniżył do 167 985 km. Średni wiek pojazdów pozostał bez zmian i wyniósł 11 lat. Dane pochodzą z miesięcznego raportu Barometr AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych.

„W listopadzie rynek wtórny wyraźnie zwolnił, co jest typowe dla okresu poprzedzającego koniec roku. Mimo mniejszej liczby transakcji, zauważalny wzrost średniej ceny pokazuje, że popyt na auta używane pozostaje stabilny, a klienci poszukują aut o wyższej jakości i są gotowi zapłacić więcej za pojazdy w dobrym stanie technicznym. Przebieg i wiek aut utrzymały się na podobnym poziomie jak w poprzednich miesiącach, co potwierdza, że rynek dojrzewa i staje się bardziej przewidywalny. Wydłużony czas sprzedaży wskazuje na bardziej przemyślane decyzje zakupowe, a nabywcy stają się coraz bardziej precyzyjnie dopasowują zakup do swoich potrzeb i posiadanego budżetu“ – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

W listopadzie 2025 roku na rynku wtórnym w Polsce sprzedano 30 080 samochodów prawie nowych, czyli o 998 aut mniej niż w październiku br. Pojazdy te miały średnio 3 lata i przebieg na poziomie 44 tys. km. Średnia cena wyniosła 148 863 zł, czyli była tylko o 30 zł wyższa niż w październiku br. (148 833 zł). Średni przebieg pozostał praktycznie na tym samym poziomie, natomiast średni czas sprzedaży wydłużył się do 58 dni, pozostając jednak krótszy niż na rynku czeskim (77 dni) i słowackim (67 dni).

W listopadzie br. najwięcej sprzedanych zostało samochodów w przedziale cenowym 20–40 tys. zł (64 902 auta), co oznacza spadek o 6,6% w porównaniu z październikiem br. (69 173 auta) oraz aż o 20,7% mniej niż w listopadzie ubiegłego roku (81 829 aut). Wysoka sprzedaż utrzymuje się również w segmencie najtańszych pojazdów do 10 tys. zł (51 466 aut), choć także tutaj odnotowano spadek o 10% wobec października br. (56 626 aut). W porównaniu z listopadem 2024 r. (49 279 aut) segment ten zanotował jednak wzrost o 4,4%. Udział tej kategorii na rynku ponownie nieco się obniżył – z 20,5% w październiku do 19,9% w listopadzie br., pozostając jednak na wyższym poziomie niż rok temu (16%).

 

Przedziały cenowe samochodów sprzedanych na rynku wtórnym w listopadzie 2025 r:

Przedział cenowy

Liczba sprzedanych aut

Średnia

cena

(zł)

Średni

przebieg

(km)

Średni

wiek
(lat)

Średni czas sprzedaży
(dni)

0 – 10 000 zł

51 466

5 661

246 595

20

28

10 001 – 20 000 zł

48 738

15 188

218 862

16

37

20 001 – 40 000 zł

64 902

29 823

186 694

12

42

40 001 – 60 000 zł

37 592

49 947

151 928

9

45

60 001 – 80 000 zł

23 992

70 109

122 109

7

48

80 001 – 99 000 zł

15 184

90 411

101 982

5

52

99 001 – 120 000 zł

8 387

111 033

88 283

5

57

120 001 – 150 000 zł

7 903

133 784

78 691

4

58

             

Biorąc pod uwagę dane regionalne, w listopadzie 2025 r. najwięcej samochodów używanych sprzedano ponownie w województwie mazowieckim – 46 237 sztuk, a najmniej w opolskim – 3 694. Najdroższe auta oferowano w województwie mazowieckim, gdzie średnia cena wyniosła 57 619 zł, natomiast najtańsze w warmińsko-mazurskim, ze średnią ceną 39 763 zł. W porównaniu z październikiem br. wzrost cen odnotowano we wszystkich regionach kraju, przy czym największy w województwie łódzkim – o 3 446 zł (+8,1%), natomiast najmniejszy w województwie kujawsko-pomorskim – o 430 zł (+1,0%).

 

Liczba sprzedanych samochodów na wtórnym rynku w poszczególnych województwach wraz ze średnią cen, przebiegu i wieku, w listopadzie 2025 r:

Województwo

 

Liczba sprzedanych aut

Średnia

cena

(zł)

Średni przebieg

(km)

Średni

wiek
(lat)

Średni czas sprzedaży
(dni)

Mazowieckie

46 237

57 619

164 160

10

43

Wielkopolskie

34 896

46 292

157 321

10

41

Śląskie

32 150

47 205

158 628

10

45

Małopolskie

22 454

48 784

160 338

10

42

Dolnośląskie

21 116

44 190

175 618

11

41

Pomorskie

16 739

51 035

174 319

11

41

Łódzkie

16 414

45 796

169 935

11

40

Kujawsko-Pomorskie

14 916

44 827

173 940

11

40

Lubelskie

10 919

40 730

187 493

12

41

Podkarpackie

9 751

44 493

165 394

11

40

Zachodniopomorskie

9 265

43 940

178 927

11

41

Świętokrzyskie

9 177

41 589

181 692

12

41

Lubuskie

7 450

39 897

180 940

12

39

Warmińsko-mazurskie

7 123

39 763

184 700

12

41

Podlaskie

6 529

48 724

168 404

11

42

Opolskie

3 694

47 159

172 366

11

45

 

W listopadzie br. najczęściej sprzedawały się samochody z silnikami benzynowymi – 130 932 auta, przed pojazdami z silnikami diesla – 111 212 sztuk. W dalszej kolejności znalazły się samochody napędzane LPG (15 282), hybrydowe (11 204) oraz elektryczne (2 395). Niewielką część rynku stanowiły auta z napędem CNG (73), wodorowym (6) i E85 (2).

Najczęściej wybieranym modelem na rynku wtórnym w Polsce niezmiennie pozostaje Opel Astra, którego średnia cena sprzedaży w listopadzie wyniosła 20 685 zł. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen Golf ze średnią ceną 28 642 zł, a trzecie miejsce zajęło BMW serii 3, sprzedawane średnio za 40 823 zł. Tym razem tuż za podium uplasowało się Audi A4, którego średnia cena wyniosła 33 925 zł. Jeśli chodzi o rodzaje nadwozia, najczęściej wybieranym pozostaje hatchback (74 123 auta), przed SUV-ami (70 200 aut) oraz kombi (47 174 auta).

 

10 modeli aut używanych najczęściej sprzedawanych na rynku wtórnym w Polsce w listopadzie 2025 r:

Model

 

Liczba sprzedanych aut

Średnia

cena

(zł)

Średnia przebiegu

(km)

Średni

wiek
(lat)

Średni czas sprzedaży
(dni)

  1. Opel Astra

6 049

20 685

187 072

12

40

  1. VW Golf

5 231

28 642

191 984

13

38

  1. BMW 3

5 035

40 823

206 328

13

40

  1. Audi A4

4 976

33 925

223 954

13

40

  1. VW Passat

4 475

35 552

220 950

12

39

  1. Ford Focus

4 336

24 637

182 441

11

41

  1. Skoda Octavia

4 275

41 895

195 056

9

39

  1. BMW 5

3 960

60 083

219 938

12

47

  1. Toyota Yaris

3 247

33 490

134 969

11

31

  1. Audi A6

3 247

58 650

223 350

12

46

 




Cenimy Twoją
prywatność

Pliki cookies są wykorzystywane do przechowywania Twoich ustawień i preferencji, analizy ruchu na naszych stronach, zapewniania funkcji mediów społecznościowych oraz personalizacji treści i reklam. Informacjami o korzystaniu z naszych stron dzielimy się również z naszymi partnerami z branży mediów społecznościowych, reklamy i analizy. Wyrażasz swoją zgodę firmie AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityka Cookie.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ZAKUP ONLINE
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów