Jak poprawnie napisać list motywacyjny
Celem listu motywacyjnego jest zachęcenie do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. Możesz przedstawić swoje predyspozycje pracownikowi działu HR i upewnić go, że to właśnie Ty jesteś odpowiednim kandydatem.
Elementy listu motywacyjnego - zawsze ułóż treść dostosowaną do danego stanowiska.
- Powitanie
- Zwróć się bezpośrednio do konkretnej osoby. Jeżeli nie wiesz, kto jest po drugiej stronie, wystarczy "Dzień dobry,".
- Wstęp
- Napisz, skąd wiesz o ofercie - strona www, znajomi itd.
- Podaj nazwę stanowiska, które Cię interesuje i czym Cię zainteresowało.
- Jeżeli znasz kogoś, kto już pracuje w spółce, możesz o tym wspomnieć. Może być dobrym źródłem referencji i zwiększyć zainteresowanie pracownika działu HR.
- Podaj, dlaczego jesteś odpowiednim kandydatem
- Zwróć uwagę na swoje zalety (kreatywność, komunikatywność, zdolności organizacyjne)
- Nie bój się przedstawić przykładów doświadczeń i sukcesów zawodowych.
- Opisz, co możesz firmie zaoferować.
- Pożegnanie
- Podziękuj za czas osoby czytającej list i potwierdź Twoje zainteresowanie danym stanowiskiem.
- Nie zapomnij podać kontaktów, które mogą posłużyć do komunikacji z Tobą.
Każdy pracownik działu HR - w zależności od stanowiska - otrzymuje dziesiątki, a nawet setki reakcji. Dlatego list motywacyjny powinien być zwięzły, ale dosadny. Unikaj błędów ortograficznych i literówek. Zaintryguj!
Życzymy POWODZENIA!!!