AAA AUTO pobiła rekord – w Polsce sprzedała 9.000 aut używanych

Warszawa, 9 stycznia 2019 r. – W Polsce zanotowano największy, aż 53% wzrost sprzedaży samochodów używanych w porównaniu do roku 2017. W ramach całej Grupy AURES Holdings, do której należy AAA AUTO, sprzedano prawie 83.000 aut. W Czechach z wynikiem 50.000 sprzedanych samochodów Grupa umocniła swoją pozycję drugiego w kraju największego dealera samochodowego (po Škoda Auto). W Polsce AAA AUTO sprzedała o połowę więcej samochodów niż w 2017 roku, czyli ponad 9 000.

 

Pobiliśmy nasz dotychczasowy rekord z 2007 roku, gdy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sprzedaliśmy 79 tysięcy samochodów. W roku 2018 były to prawie 83 tysiące, co jest bardzo dobrym wynikiem ze względu na stopniowe spowolnienie wzrostu gospodarczego. W porównaniu z ubiegłym rokiem odnotowaliśmy wzrost na poziomie 10%, z czego największy odnotowaliśmy w Polsce, aż o 53%. Nasza sprzedaż w ciągu ostatnich 10 lat wzrosła ponad dwukrotnie” – powiedziała Karolina Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO .

Sprzedaż w polskich salonach AAA AUTO co miesiąc stale rośnie. W 2018 roku Grupa sprzedała w Polsce 9.254 samochody używane, czyli ponad 3.000 więcej niż w 2017 roku. Obecnie
AAA AUTO dysponuje ośmioma salonami w Polsce, a cała Grupa posiada już 46 placówek.

W Polsce i na Węgrzech na pierwszym miejscu wśród najlepiej sprzedających się aut w 2018 roku znalazł się Opel Astra. W obu krajach bardzo popularny był także Ford Focus, zajmujący odpowiednio drugą i trzecią pozycję. Najpopularniejszym autem w całej Grupie okazała się bezdyskusyjnie Škoda Octavia. W Czechach i na Słowacji zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu, natomiast w Polsce oraz na Węgrzech uplasowała się na trzecim i czwartym miejscu. W Czechach i na Słowacji drugie oraz trzecie miejsce zajęły inne popularne modele – Škoda Fabia
i Volkswagen Passat. Co ciekawe, mniejsza Škoda była drugim najpopularniejszym samochodem w Czechach i na Słowacji (w Polsce zajęła czwartą pozycję), natomiast w węgierskim TOP 10 wcale się nie znalazła. To nie jedyna wyjątkowa cecha rynku węgierskiego. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli znalazły się tam samochody, których próżno by szukać w pozostałych trzech krajach, na przykład zajmujący drugie miejsce Suzuki Swift, Opel Corsa na piątym miejscu, czy też Suzuki Ignis na szóstej pozycji.

 

 

Pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się aut w sieci AAA AUTO w 2018 roku

Czechy

Słowacja

Polska

Węgry

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Opel Astra

Opel Astra

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Ford Focus

Suzuki Swift

VW Passat

VW Passat

Škoda Octavia

Ford Focus

Škoda Superb

VW Golf

Škoda Fabia

Škoda Octavia

Hyundai i30

KIA Ceed

VW Golf

Opel Corsa

Ford Focus

Opel Astra

Renault Clio

Suzuki Ignis

VW Golf

Škoda Superb

Renault Megane

VW Passat

Ford Mondeo

Ford Focus

VW Passat

VW Golf

Škoda Yeti

KIA Sportage

Ford Mondeo

Ford Mondeo

Renault Megane

Renault Megane

Hyundai i30

BMW 3

 

Auta, które wyjechały z salonów AAA AUTO w Polsce w 2018 roku były najczęściej wyposażone w nadwozia typu hatchback (45,9%). W porównaniu do roku 2017 ich popularność wzrosła o 52,8%. Znacznie większy skok w skali rocznej odnotowały jednak samochody typu MPV (119,5%). Pomimo wyższej dynamiki wzrostu zajęły dopiero szóste miejsce (8,5%). Spore wzrosty można było również zaobserwować w klasie coraz popularniejszych samochodów typu SUV (75,1%) i kombi (57,5%). Auta z nadwoziem tego typu nabyło odpowiednio 14,2% i 17,5% klientów. Sedany trafiły do 11,5% klientów.

Jeśli chodzi o preferencje dotyczące rodzajów silników, w 2018 roku można było zaobserwować miażdżącą przewagę samochodów z silnikiem benzynowym (70%). Na diesle zdecydowało się jedynie 29,5% klientów AAA AUTO w Polsce. Wzrost zainteresowania silnikami benzynowymi w porównaniu do 2017 roku sięgnął 60,4%, w przypadku diesli wzrost ten sięgnął 43%. W Czechach z kolei silniki benzynowe wygrały tylko o włos z silnikami typu diesel -– ich przewaga sięgnęła zaledwie jednego procenta! Ten rodzaj silnika wybrało 51% klientów, co oznaczało wzrost zainteresowania tymi pojazdami o 5,1%. Silnik wysokoprężny pod maską wybrało 49% klientów. Mimo, że silniki diesla uplasowały się na drugim miejscu w Czechach, w skali roku wzrost ich sprzedaży okazał się największy – o 8,5%.

Jednoznaczną przewagę w Polsce utrzymały samochody z manualną skrzynią biegów, które w 2018 roku nabyło 89% klientów AAA AUTO. Oznacza to wzrost sprzedaży na poziomie 55,4% w porównaniu z rokiem 2017. Niemniej jednak wyraźnie wzrosło też zainteresowanie samochodami z automatyczną skrzynią biegów, które w ubiegłym roku wybrała blisko połowa klientów więcej – takimi samochodami z salonów AAA AUTO wyjechało 11% nabywców.

 

 

 

 

 

 




Cenimy Twoją
prywatność

Używamy plików cookie, aby przeglądanie naszej witryny było dla Ciebie jak najwygodniejsze. Pliki cookie służą nam do ulepszania naszych usług, a jednocześnie możemy lepiej oferować Ci treści, które mogą być dla Ciebie interesujące i przydatne.

Zarządzaj plikami cookie

Polityka prywatności

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania. Spośród tych plików cookie, pliki cookie sklasyfikowane według potrzeb są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, aby pomóc nam przeanalizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny w celu przechowywania preferencji użytkownika oraz dostarczania treści i reklam, które są dla Ciebie odpowiednie. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na wygodę przeglądania. Więcej informacji znajdziesz w naszym Polityka Cookie.


Koniecznie Zawsze aktywny

Niezbędne pliki cookie są kluczowe dla podstawowych funkcji witryny i bez nich witryna nie będzie działać zgodnie z przeznaczeniem. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.


Funkcjonalny

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje osób trzecich.


Analityczny

Analityka służy do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o wskaźnikach odwiedzających, współczynnikach odrzuceń, źródłach ruchu i nie tylko.


Marketing

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie stron, które wcześniej odwiedzili, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowe



Anuluj

Obecnie 0 specjalistów dostępnych online Zadzwoń do mnie
ONLINE ZAKUP
Kup swój nowy samochód,
szybko i łatwo ONLINE
  • Oszczędność czasu
  • Samochód dostarczymy do domu
  • 14 dni na zwrot samochodu
    Wygodnie i bezpiecznie, pewne pochodzenie i historia
Oferta samochodów